הרב יצחק יוסף תקף שלושה מרבני הציונות הדתית: "לא מגיעים לקרסוליים"

בסיום שיעורו השבועי סיפר הראשון לציון על דיון שהתקיים במועצת הרבנות הראשית בנוגע לשלט הקשור לאיסור עליה להר הבית, והזכיר שלושה מרבני הציונות הדתית: "הרב דב ליאור וכל מיני רבנים שלא מגיעים לקרסוליים של גדולי הדור שהיו לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 09:01 כז בתמוז התשפג

הרב יצחק יוסף תקף שלושה מרבני הציונות הדתית: "לא מגיעים לקרסוליים"
הרב יצחק יוסף | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשיעורו השבועי שנערך אמש (ש') תקף הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, מספר רבנים בכירים בציונות הדתית, ביניהם הרב דוב ליאור, בעניין הקשור לעליה להר הבית. בנוסף, בדקה האחרונה לשיעורו תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, באותו נושא. 

"אני יודע? הרב דב ליאור, וכל מיני רבנים"

בסיום שיעורו, תיאר הרב יוסף סיפור מדיוני מועצת הרבנות הראשית. "היה אחד הרבנים במועצת הרבנות הראשית לישראל שהעלה הצעה במועצת הרבנות. יש שלט לא להיכנס להר הבית בהוראת הרבנות הראשית. קם הרב הזה ואמר 'אני רוצה שאת השלט יוצאו אותו או שיכתבו 'יש אומרים שאסור להיכנס ויש אומרים מותר להיכנס'. רצה לכתוב את זה בצורה כזו. קמו חברי מועצת הרבנות והתחילו להתווכח איתו, הוא אמר להם 'יש לנו רבנים שלנו'. אני יודע? הרב דב ליאור, וכל מיני רבנים שלא מגיעים לקרסוליים של גדולי הדור שהיו לנו", אמר הרב בתקיפות.

עוד הוסיף הרב יוסף: "מה הם מתירים? מיהם כלפי הסטייפלר, הרב שך, כלפי החזון איש, כלפי מרן, כלפי הרב אלישיב. עם כל הכבוד, איפה? הם לא מגיעים אליהם. היה בלגן שלם במועצת הרבנות, היו צעקות. אמרתי לרב לאו לעשות הצבעה ולא לפחד. עשו הצבעה אם להוציא את השלט שאסור להיכנס להר הבית או לא. הצביעו שניים בעד - אחד שעשו איתו דיל והוא נהיה הרב הראשי לירושלים, והשני הרב הראשי לצפת", אמר בלי להזכיר את שמותיהם של הרב אריה שטרן והרב שמואל אליהו.

"בגללו אנשים נכשלים ונכנסים להר הבית"

בדקה האחרונה דיבר בגנותו של בן גביר, וסיים את השיעור: "יש אחד משרי הממשלה, לא ראוי שאזכיר את שמו, שנכנס בריש גלי להר הבית - חוטא ומחטיא את הרבים. בגללו אנשים נכשלים ונכנסים להר הבית".

בן גביר בהר הבית: