מה בדיוק קרה לצוללת "טיטאן": סרטון ההדמיה שמטריף את הרשת

כשבועיים לאחר שהתגלו שרידיה של הצוללת שירדה למצולות על מנת לחזות בטיטאניק, סרטון חדש מייצר הדמיה של רגעיה האחרונים של הצוללת, הפך ויראלי ומיליונים בעולם צפו בו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/07/23 18:22 כד בתמוז התשפג

מה בדיוק קרה לצוללת "טיטאן": סרטון ההדמיה שמטריף את הרשת
הדמיית הצוללת "טיטאן", מה בדיוק קרה שם?, צילום: shutterstock

שבועיים חלפו מאז משמר חופים האמריקני הודיע כי ככל הנראה נמצאו שרידיהם של חמישה בני אדם על חלקי ההריסות של הצוללת "טיטאן", שבוע לאחר שאותרה בקרקעית האוקיינוס האטלנטי. השרידים  נשלחו לבדיקה בידי רופאים מומחים בארצות הברית שיקבעו אם אכן מדובר בשרידי אדם. סרטון שעלה לרשת לפני כמעט שבועיים משחזר את רגיה האחרונים של הצוללת והפך לסנסציה ברשת.

לחץ אוויר של פי 400 מפני הקרקע 

מאז עלה הסרטון ל-youtube צפו בו כבר למעלה משבעה מיליון אנשים. בסרטון מוסבר כי התפוצצות הצוללת נגרמה עקב לחץ האוויר העצום שהופעל עליה וכי ההתפוצצות קרתה בשבריר שניה. לחץ האוויר בסביבת הצוללת עומד על 5,600 psi, פי 400 מלחץ האוויר שאנו חווים על פני הקרקע.

הצוללת "טיטאן", לחץ של פי 400 מפני הקרקע

הצוללת "טיטאן", לחץ של פי 400 מפני הקרקע צילום: shutterstock

המומחה האמריקאי ד"ר קן לדז הסביר בריאיון ל-BBC כי גם אם צוותי החיפוש היו מצליחים להגיע לחמישת בני האדם שהיו בצוללת, עדיין היו להם סכנות בריאותיות רבות. "ייתכן שהכלי איבד את הכוח החשמלי, אשר כנראה יש לו תפקיד בשליטה על כמות החמצן והפחמן הדו חמצני בתוך הכלי", אומר לדז. ככל שרמת החמצן תרד, שיעור הפחמן הדו-חמצני שננשף על ידי הצוות יעלה: "כאשר רמות הפחמן הדו חמצני מצטברות, זה הופך להיות כמו גז הרדמה, כמו ללכת לישון". למצב הבריאותי הזה קוראים המכונה "היפרקפניה"  יש השלכות קטלניות והוא עלול להסתיים במוות.