גל החום "קלאון" סכנת מוות: החזאי הבכיר מזהיר מגל החום ומסביר - זה מה ששונה הפעם

חזאי מטאו-טק, ליאור סודרי מסביר במה שונה מגלי החום שחווינו בקיצים הקודמים, מזהיר את הציבור לא לשהות מחוץ לבית בשעות היום ומעריך כי המשך הקיץ צפוי להיות חם מהרגיל: "עד סוף ספטמבר הכל יכול להיות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/07/23 13:59 כד בתמוז התשפג

סכנת מוות: החזאי הבכיר מזהיר מגל החום ומסביר - זה מה ששונה הפעם
צילום: shutterstock

גל החום "קלאון" הגיע היום (ה') לישראל עם התחממות ניכרת בטמפרטורות ועומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב אזורי הארץ. מידות החום צפויות להגיע לכדי 35-37 מעלות בהרים, 36-38 בשפלה ובנגב, 43-45 מעלות בכינרת ולאורך בקעת הירדן ובערבה ובמישור החוף צפויות 32-33 מעלות אך עם לחות גבוהה. במטאו-טק ציינו כי גל חום זה צפוי להיות ממושך, ולהמשך גם בשבוע הבא.

בשיחה עם "חדשות כיפה", מסביר חזאי מטאו-טק, ליאור סודרי, במה שונה גל החום הנוכחי מגלי החום שחווינו בקיצים הקודמים, מזהיר את הציבור לא לשהות מחוץ לבית בשעות היום ומעריך כי המשך הקיץ צפוי להיות חם מהרגיל.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לצערי יהיו אנשים שימותו בימים הקרובים בגלל עומס החום הכבד"

"הטמפרטורות של גל החום הזה הן לא חריגות", מסביר סודרי, "גל החום הזה חריג כנראה במשך הזמן שלו. אם היינו רגילים בקיץ לקבל גל חום של שלושה-ארבעה ימים ברצף כמו כל שנה, אז הוא לא היה קיצוני. אנחנו נחווה את גל החום הזה, שהתחיל אתמול במקרה הטוב עד יום חמישי הבא. במקום ארבעה ימים שאנחנו רגילים לקבל כל קיץ בישראל, יש פה גל חום שהוא מעל שבוע".

החזאי ליאור סודרי

החזאי ליאור סודרי צילום: ללא

החזאי ממליץ לציבור לא לשהות הרבה זמן מחוץ לבית בשעות היום בעקבות עומסי החום הכבדים. "ברוב הארץ העומס חום יהיה כבד ובאזורים כמו אילת, הערבה, בקעת הירדן וים המלח העומס חום יהיה קיצוני. יש סכנת שריפות בעיקר בהרי ירושלים ובהרי הצפון, לא מומלץ לצאת לפעילויות מחוץ לבית בעיקר לטיולים ומי שעושה פעילות גופנית עדיף שיידחה לשעות הערב המאוחרות".

"אין ספק שהקיץ הזה הולך להיות כיוון חם מהרגיל"

למרות האזהרות החמורות, החזאי מדגיש כי לכל עונה יש לה את גורמי הסיכון שלה אך מזהיר את אוכלוסייה בסיכון מעומסי החום הכבדים. "בחורף יכול להיות רוחות חזקות והצפות, בקיץ זה עומסי חום כבדים וסכנת שריפות ובאביב זה שיטפונות. מרוח אתה יכול למות ומשיטפון אתה יכול למות ולצערי אני חושב שיהיו אנשים, בעיקר מבוגרים, שימותו בימים הקרובים בגלל עומס החום הכבד. לכל עונה בישראל יש את גורמי הסיכון שלה".

שריפות באשכול

שריפות באשכול צילום: בטחון אשכול

בסיום הראיון, מעריך החזאי כי המשך הקיץ יהיה חם מהרגיל. "אנחנו רואים שהמודלים העונתיים צופים לנו שהמשך הקיץ יהיה כנראה חם מהרגיל וסביר להניח שנקבל עוד גלי חום. קשה להגיד אם זה יהיה קיץ חם באופן שעוד לא ראינו, כמו קיץ 2010, אבל אין ספק שהקיץ הזה הולך להיות כיוון חם מהרגיל, השאלה היא באיזו צורה. עד סוף ספטמבר הכל יכול להיות".