רופאים ליו"ר ההסתדרות הרפואית: "לא נהיה כמדענים של גרמניה 1933"

עשרות רופאים דורשים מיו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, פרופ' ציון חגי להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה כמחאה נגד הרפורמה המשפטית: "כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/23 19:28 כג בתמוז התשפג

רופאים ליו"ר ההסתדרות הרפואית: "לא נהיה כמדענים של גרמניה 1933"
צילום: Gili Yaari /Flash90

עשרות רופאים שלחו היום (ד') מכתב ליו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, פרופ' ציון חגי תחת הכותרת "התנגדות להפיכה המשטרית" בו הם קוראים לו להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה עד "גניזה מוחלטת של ההפיכה" כמחאה נגד הרפורמה המשפטית.

"כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים"

"בערב מאיים זה, בימי בין המצרים", פתחו הרופאים את מכתבם, "רופאים ורופאות חברי הר"י צופים בתדהמה ובסלידה עמוקה בשתיקת הכבשים של הארגון בשעה שהארץ משנה את פניה. כיו"ר הארגון אתה יודע היטב כי עמדת הרוב המכריע של חבריו היא שההפיכה המשטרית הקורמת עור וגידים בעוד דברים אלה נכתבים תזיק לרמת הרפואה בארץ, תפגע בציבור המטופלים ותאיין את הישגיה הכבירים של הרפואה הישראלית. באין חופש, אין חינוך רפואי, אין מנהיגות מקצועית, אין חופש התארגנות ואין רמה סבירה של רפואה.

רופאים במחלקת קורונה. ארכיון

רופאים במחלקת קורונה. ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לכך, לא קשה לראות מה ההפיכה המשטרית מעוללת כבר עתה ללשכת עורכי הדין משעה שתוצאות הבחירות שלה לא תאמו לציפיות המשטר. מדוע תהיה הר"י מוגנת? הנרצה לפעול במדינה שבה המשטר שולט בהר"י, ממנה את המשרות, מחליט מי יהיו יושבי ראש האיגודים? ממנה מנהלי מחלקות?"

"לא נהייה כאינטלקטואלים, המדענים והמשכילים של גרמניה 1933"

הרופאים השוו את עצמם לאינטלקטואלים של גרמניה 1933, טרם עלייתו של אדולף היטלר לשלטון. "לא נהיה כאינטלקטואלים, המדענים והמשכילים של גרמניה 1933. לא נעבוד במדינה שחבר האומות יוקיע בשל רודניות כפי שכבר אכן קורה. לא נשתוק. קולנו יישמע, בין אם במסגרת הר"י ובין אם במסגרת חליפית הראויה לשליחותה".

"נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו"

"נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו" צילום: pixabay

בסיום המכתב, דרשו הרופאים מפרופ' חגי להכריז על שביתה כללית "אנו קוראים לך להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה עד גניזה מוחלטת של ההפיכה. כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים".