כתב אישום נגד אדם שהתפרע במסגד וקרע ספרי קוראן

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד דור עובד (30) לאחר שבין היתר התפרע במסגד וקרע ספרי קוראן. "בוצעו ממניע דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/23 12:03 כג בתמוז התשפג

כתב אישום נגד אדם שהתפרע במסגד וקרע ספרי קוראן
צילום: תושב הכפר על ידי תחקירני יש דין

כתב אישום נגד שורף הקוראן: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד דור עובד (30)  לאחר שבין היתר התפרע במסגד וקרע ספרי קוראן. מכתב האישום שהגיש עורך הדין תומר שטינברג ובתום חקירת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עולה כי בחודש יוני האחרון הגיע עובד עם אנשים נוספים לכפר עוריף באזור יהודה ושומרון ויחד החלו להשליך ולהבעיר חפצים שונים בשטח פתוח.

הרסו ריהוט, השליכו ספרי קודש לרצפה וניפצו חלונות

בשלב מסוים, נכנסו עובד ואנשים נוספים לתוך מסגד בכפר והחלו להרוס ריהוט, השליכו ספרי קודש לרצפה וניפצו חלונות. בהמשך, עובד יצא מהמסגד עם מספר ספרי קוראן, קרע דפים מתוך הספרים והשליך אותם על הרצפה. מעשיו של עובד בוצעו ממניע דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ותוך פגיעה חמורה בקודשי דת.

התפרע במסגד וקרע ספרי קוראן צילום: תושב הכפר על ידי תחקירני יש דין

  

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מעשה טרור של התפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים, מעשה טרור של עלבון דת. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים 

חוננו בתגובה לכתב האישום: "החשוד עבר התעללות נפשית ופיזית בשב"כ"

בארגון חוננו הגיבו לכתב האישום שהוגש נגד המתפרע שנעצר לאחר הפיגוע הרצחני בעלי והוחזק בחקירת שב"כ בתנאים מזעזעים: "שב"כ חוקר חשד לעבירות רכוש תוך התעללות נפשית ופיזית בחשוד. לא ראינו שימוש באמצעים אלו נגד מקרים דומים או חמורים בהרבה"

לטענתם, הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד מתיישב אשר נעצר לפני כשבועיים לאחר הפיגוע הקשה בעלי והוחזק בחקירת שב"כ בתנאים מזעזעים אשר כללו שהייה בצינוק קטן, תאורה חזקה לאורך 24 שעות ביממה בתאו, כאשר החוקרים מקפיאים ומרתיחים את תאו לסירוגין, וגורמים לו סבל רב. 

נתי רום: "מדובר במערכת שאינה מנסה להגיע לחקר האמת אלא עסוקה בהדלפות"

עורך דינו של העצור נתי רום מארגון חוננו הגיב אף הוא לכתב האישום ואמר: "אני לא מכיר תקדים לכך ששב"כ חוקר חשד לעבירות רכוש, חמורה ככל שתהיה, תוך התעללות נפשית ופיזית בחשוד. לא ראינו שימוש באמצעים אלו נגד מקרים דומים או חמורים בהרבה. חקירות אלו לא מתקיימות נגד מי ששורף עשרות אוטובוסים ויאכטות בצפון הארץ, לא נגד גנבי אמל"ח, ולא נגד מי שיורים ירי חי וזיקוקים ברחובות השכם והערב. יש לציין כי עד כה אני ומרשי לא קיבלנו את כתב האישום. מצער לראות שהפרקליטות ושב"כ שנאבקו לשמר את איסור הפרסום על החקירה של מרשי, רצים להדליף את כתב האישום לצרכים תקשורתיים. מדובר במערכת שאינה מנסה להגיע לחקר האמת אלא עסוקה בהדלפות, אכיפה בררנית ופגיעה בזכויות חשודים".