היועמ"שית הודיעה: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אביר קארה

בהמלצתו של פרקליט המדינה, הודיעה היועמ"שית כי אביר קארה יועמד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. איילת שקד תקפה: "התעללות מתמשכת באדם נורמטיבי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 11:50 כג בתמוז התשפג

היועמ"שית הודיעה: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אביר קארה
אביר קארה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, וזאת לאחר שקיבלה את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן בנושא.

העבירה של קארה: הצביע פעמיים, גם עבור סילמן

על-פי החשד, במהלך יולי 2021, בזמן ששימש אביר קארה כחבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הצביע אביר קארה ממסך ההצבעה שלו. מייד אחר כך רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה.

כך לפי החשד, יצר קארה רישום במערכת ההצבעה גם להצבעה של חברת הכנסת דאז סילמן, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח ליו"ר הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן. החקירה נוהלה ע"י יאח"ה בלה"ב 433 במשטרת ישראל. התיק מטופל ע"י המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

קארה, ההצבעה עלתה ביוקר

קארה, ההצבעה עלתה ביוקר צילום: Olivier Fitousi/Flash90

"ההצבעה נעשתה בתום לב"

לאחר שנפתחה החקירה בעניינו הגיב קארה ואמר כי לא ידע שנפתחה נגדו חקירה: "התבשרתי כמוכם דרך התקשורת שנפתחה נגדי חקירה פלילית. כמובן שאם אדרש - אשתף פעולה כפי שעשיתי בזמן אמת בבדיקה שנעשתה בכנסת שהעלתה שההצבעה נעשתה בתום לב. יש לציין שמיד עם הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן כפי שמתועד וכבר נבדק".

איילת שקד הגיבה להחלטה ותקפה את היועמ"שית: "ההחלטה הזו של היועמ"שית ופרקליט המדינה היא החלטה שערורייתית, פליליזציה של החיים עצמם. טעות אנוש שנובעת מלחץ של חבר כנסת חדש במליאה, שהודה מיד בטעות, לא מצדיקה כתב אישום. התעללות מתמשכת באדם נורמטיבי".