יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מאיים על נתניהו: זה מה שיקרה אם לא תעצור

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד העביר הבוקר מסר חריף לראש הממשלה נתניהו: "כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/07/23 11:33 כב בתמוז התשפג

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מאיים על נתניהו: זה מה שיקרה אם לא תעצור
ארנון בר דוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס הבוקר (ג') להתקדמות החקיקה של הרפורמה המשפטית ואיים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יפעיל את כוחה של ההסתדרות כשיחליט שצריך להכריע בעקבות התקדמות החקיקה.

מהומות של מתנגדי הרפורמה

בר דוד מאיים: "אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו"

בכנס ראשי ועדים בתל אביב אמר יו"ר ההסתדרות: "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים, הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא  - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות. אני קורא לראש הממשלה: הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר".

נתניהו

נתניהו - יגיב לאיום? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בר דוד הוסיף: "אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע. אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת - הוא לא יודע מהי ההסתדרות. כשאני ארגיש, ובפעם שעברה הרגשתי בתחושת הבטן שלי שאני צריך להכריע את המערכה. כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו". 

נזכיר כי לפני מספר חודשים, ערב חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואחרי פיטורי גלנט, החליט בר דוד להשבית את המשק, מה שהיווה מנוף לחץ משמעותי על נתניהו, שבסופו של דבר החליט לעצור את החקיקה וללכת להידברות בבית הנשיא.