העיתון התנצל בפני רוטמן: "הוא לא תמך בטרור"

במאמר מערכת שפירסם "הג'רוזלם פוסט" בשנה שעברה נכתב כי חבר הכנסת מהציונות הדתית תומך בטרור | הבוקר פורסמה הודעה בעיתון: "מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 14:06 כא בתמוז התשפג

העיתון התנצל בפני רוטמן: "הוא לא תמך בטרור"
העיתון התנצל | , צילום: Marc Israel Sellem/The Jerusalem Post

בחודש ספטמבר 2022 חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיש תביעת לשון הרע נגד עיתון ה"ג'רוזלם פוסט" בגין מאמר מערכת שפרסם העיתון וכותרתו "תמיכתו של שמחה רוטמן בטרוריסט היהודי חוצה קו מסוכן". הבוקר (ב') פרסם העיתון התנצלות על אותו מאמר.

"לא השמיע שום הצהרה התומכת בפעולת טרור יהודית"

בהתנצלות של העיתון נכתב: "ח"כ רוטמן לא השמיע שום הצהרה התומכת בפעולת טרור יהודית או יהודית כלשהי, ואנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לו". יו"ר ועדת החוקה כתב בתגובה להתנצלות: "מודה ועוזב ירוחם. תודה לעורך הדין אוריאל ניזרי, שייצג אותי בתביעה בכישרון רב".

"ברור לכל בר דעת כי אמירה שכזו אינה מהווה תמיכה בטרור"

המאמר בן השנה התבסס על פוסט שפרסם רוטמן ביחס לדחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל בידי בג"ץ עקב ביסוס הרשעתו על הודאה שלו בפרשת דומא שחולצה בעינויים, שלא כחוק. 

בכתב התביעה שהגיש עוה"ד אוריאל ניזרי, על סכום 280 אלף שקליםהובא ציטוט שכתב פרופסור יובל אלבשן במאמר שפרסם על ההרשעה בפרשיית דומא: "'אני לא יודע אם עמירם בן אוליאל אכן ביצע את המעשה המזוויע. אני לא יודע ולא אוכל לדעת עוד לעולם', כאשר ברור לכל בר דעת כי אמירה שכזו אינה מהווה תמיכה בטרור אלא ביקורת קשה על בית המשפט שאישר הודאה לאחר עינויים".