נשאל אם הוא יהודי - ונדקר: חשד לפשע שנאה בניו יורק

חסיד חב"ד ישראלי נדקר באמצעות מברג על ידי שני גברים ששאלו אותו אם הוא יהודי בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק | הוא פונה במצב קל ושוחרר מבית החולים לאחר מספר שעות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 08:41 כ בתמוז התשפג

נשאל אם הוא יהודי - ונדקר: חשד לפשע שנאה בניו יורק
יהודים בניו יורק, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חשד לפשע שנאה בניו יורק: חסיד חב"ד ישראלי נדקר הלילה (מוצאי שבת) בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק, בתקרית שאירעה על רקע אנטישמי. על פי הדיווחים, החסיד נשאל על ידי שני גברים אם הוא יהודי ולאחר שענה בחיוב נדקר על ידם באמצעות מברג. הוא פונה במצב קל ושוחרר מבית החולים לאחר מספר שעות.

המשטרה המקומית חוקרת את המקרה ובודקת את האפשרות שמדובר בפשע שנאה. בליגה נגד השמצה אישרו את דבר התקרית ומסרו כי "אנו פועלים לגביה מול מערכת אכיפת החוק ושותפים קהילתיים".

רוב האירועים האנטישמיים בארצות הברית 

נזכיר כי ביום הזיכרון לשואה ולגבורה האחרון, משרד התפוצות פרסם את דו"ח האנטישמיות המעודכן, המהווה סיכום הרבעון הראשון לשנת 2023, ומהנתונים עולה כי בתקופה האחרונה נרשמה עליה של 22% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים ברחבי העולם ברבעון הראשון של שנת 2023 (453 אירועים), בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022.  

צילום: shutterstock

כ-50% מכלל האירועים האנטישמיים נרשמו בארה"ב, בעיקר באזורי הריכוזים היהודיים, בדגש על אזור ניו-יורק, פלורידה וקליפורניה. מדינות בולטות נוספות בהקשר זה הן בריטניה וגרמניה. כמו כן, נרשמה עלייה משמעותית של 48% בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים (37) בנרשמו בעולם ברבעון הראשון של שנת 2023, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022. מרבית האירועים האנטישמיים הללו התרחשו בארה"ב (20) ובבריטניה (11). 

אולם, לא רק אלימות פיזית או מילולית מהווה תקיפה, ונרשמה עלייה של 18% במספר הפוסטים האנטישמיים ברשת (כ-1.53 מיליון) ושל 2.5% במספר המשתמשים המפיצים תכנים אנטישמיים (כ-273,000), בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.  הערים הבולטות מבחינת השיח האנטישמי ברשת הן פריז, ניו-יורק, וושינגטון הבירה, לוס אנג'לס ושיקאגו, אך לצידן בולטות גם דבלין, מרסיי, ומלבורן.