בג"ץ לרבנים הראשיים: נמקו מדוע לא ימונו נשים לאסיפה הבוחרת

צו על תנאי של בג"ץ מורה לרבנים הראשיים והממשלה לנמק מדוע הם אינם שוקלים גם מינוי נשים לאסיפה הבוחרת | הדבר עומד בניגוד לעמדת היועמ"שית שטענה בעבר בפני בג"ץ שאין מקום להתערבות בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 17:58 יז בתמוז התשפג

בג"ץ לרבנים הראשיים: נמקו מדוע לא ימונו נשים לאסיפה הבוחרת
אילוסטרציה | , צילום: Gershon Elinson/Flash90

ברקע דחיית הבחירות לרבנות הראשית לחודש אפריל 2024, בג"ץ הוציא צו על תנאי לרבנים הראשיים ולממשלה, בו ביקש נימוק מדוע לא ניתן למנות נשים כנציגי הרבנים הראשיים לוועדה הבוחרת את הרבנים הראשיים, כך פרסם היום (ה') העיתונאי יאיר שרקי.

לפי החוק הקיים מדובר בעשרה רבנים שנבחרים על ידי הרבנים הראשיים לתוך ה"אסיפה הבוחרת" המונה 150 איש שבהם יש נשים. ייתכן ובג"ץ מנסה לפתוח פתח לנשים באסיפה הבוחרת, אולם הדבר עומד בניגוד לעמדת היועמ"שית שטענה בעבר בפני בג"ץ שאין מקום להתערבות בנושא. 

הרבנים הראשיים |

הרבנים הראשיים שכו להארכת כהונה | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שלישי האחרון אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל - הארכת כהונה של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בהוראת שעה. 

כאמור, כתוצאה מהחוק נדחה מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל שיכהנו עד ל-09.04.2024. כמו כן, הוצע לדחות בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של חברי מועצת הרבנים הראשית עד לתאריך 10.06.2024. בהתאם להוראות החוק המקורית, המועד האחרון לבחירת הרבנים היה אמור להיות עד  לי"ח בתמוז התשפ"ג (7 ביולי 2023).