המחבל טען כי לא התכוון לרצוח - אלא פעל מתוך מצב נפשי קשה

מחבל שהורשע בניסיון רצח של חיילת במחסום קלנדיה טען כי לא פעל ממניע לאומני, אלא מתוך מצב נפשי קשה אליו נקלע. בית המשפט קבע כי לא ניתן להתעלם מהעובדות: "הנאשם בחר לירות לעבר מרכז גופה של חיילת לובשת מדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 11:11 טו בתמוז התשפג

המחבל טען כי לא התכוון לרצוח - אלא פעל מתוך מצב נפשי קשה
מחסום קלנדיה, ארכיון , צילום: Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את איסמעיל אבו שלבק בגין מעשה טרור של ניסיון רצח ובעבירות נשק, וזאת לאחר שירה על חיילת במחסום קלנדיה.

הנאשם טען שלא התכוון לרצוח את החיילת 

על פי כתב האישום, החליט לבצע פיגוע ירי לעבר חייל ישראלי במחסום קלנדיה מתוך כוונה להורגו. הוא הצטייד באקדח שרכש קודם לכן  ולפני כשנתיים הגיע ברכבו עם האקדח וירה ירייה בודדת לכיוונה של חיילת שעמדה במחסום. הכדור פגע בנשקה שהוחזק בהצלבה על גופה. מיד לאחר מכן, ברח הנאשם מהמחסום במהירות תוך שהמאבטחים במקום יורים לעבר הרכב. כתוצאה מהירי נפגע מרסיס בידו השמאלית אחד המאבטחים שעמד ליד החיילת.

בתשובה לכתב האישום הודה הנאשם בעיקרי האירוע, אך טען שלא שהתכוון לרצוח את החיילת. כמו כן טען שלא פעל ממניע הלאומני. הנאשם הסביר כי מעשיו נבעו ממצב נפשי קשה אליו נקלע.

הנאשם הצטייד באקדח והרקע הנפשי לא רלוונטי 

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד יובל קדר, טענה כי העובדות מדברות בעד עצמן - הנאשם הצטייד באקדח ונסע למחסום במטרה לירות לעבר אנשי הביטחון ואין משנה אם ברקע מעשיו עמד מצב נפשי מדוכדך או העובדה שירה בפועל רק ירייה אחת לעבר החיילת, לשנות מהמסקנה המתבקשת שמדובר  בניסיון רצח על רקע לאומני.

לאחר ניהול הוכחות הורשע הנאשם בביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, פעולה בנשק, מספר עבירות של נשיאת נשק ורכישת נשק. ביהמ"ש קבע כי "לא ניתן להתעלם מהודאה ברורה, חוזרת ונשנית זו, של הנאשם, אליה מצטרפות כלל נסיבות המקרה, ובהן העובדה שהנאשם בחר לירות לעבר מרכז גופה של חיילת לובשת מדים ממרחק קצר ביותר במחסום קלנדיה".