12 חרדים נעצרו בהפגנה אלימה מול כלא צבאי

הפגנה מול הכלא הצבאי "נווה צדק" בשל מעצרה של צעירה שלא התייצבה לגיוס לצה"ל, הפכה לאלימה וכללה שבירת דלתות ונזק לרכוש | המשטרה עצרה 12 מפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/23 08:02 יא בתמוז התשפג

12 חרדים נעצרו בהפגנה אלימה מול כלא צבאי
12 נעצרו בהפגנה אלימה, צילום: דוברות משטרה

גיוס חרדים היא אחת הסוגיות הטעונות ביותר במדינה, כשנושא הגיוס לצה"ל מהווה קו אדום עבור קבוצות רבות בחרבה החרדית, ולא פעם מוביל להפגנות ומחאות שונות כך, הלילה (ו') התפתחה הפגנה אלימה בכניסה לכלא הצבאי "נווה צדק" סמוך לכפר יונה, במחאה על מעצרה של נערה שהשתמטה מגיוס לצה"ל.

ההפגנה הסוערת הקצינה כשמספר מפגינים פרצו למתחם הכלא הצבאי, תוך גרימת נזק לרכוש, כתוצאה מכך כוחות צה"ל ומשטרת ישראל עצרו 12 חשודים שהועברו להמשך טיפול וחקירת משטרת ישראל. המפגינים על פי החשד החשד שברו דלתות ואף גרמו  נזק לניידות משטרה שהיו במקום.

דלתות נשברו בהפגנה אלימה

דלתות נשברו בהפגנה אלימה צילום: דוברות המשטרה

חוק הגיוס: "יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות"

בתוך כך, לקראת פקיעתו של חוק הגיוס בימים הרובים - דבר שעשוי להעמיד בחורים חרדים רבים בפני החובה להתגייס לצה"ל, בכנסת האיצו מהלכים כדי לממש את ההסכמים הקואליציונים עם המפלגות החרדיות. במטרה להימנע מדחיית חקיקה לכנס החורף של הכנסת, הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות להסכמות לפיהן הצעדים לחקיקת החוק החדש יחלו במטרה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, כך פרסמנו בשבוע שעבר.

במפלגת ש"ס עדכנו על ההסכמות לאחר המפגש של נתניהו וראשי המפלגות החרדיות: "בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה לראשי המפלגות החרדיות סוכם, כי יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות". עוד הוסיפו כי בימים הקרובים יעבדו על גיבוש תזכיר לחוק מול הגורמים המקצועיים. בש"ס הדגישו כי המטרה היא "לאפשר הצגת חוק מוסכם לטווח הארוך".

גם ביהדות התורה לאפשרות של דחיית החקיקה ואמרו: "בניגוד לדיווחים, עמדתנו היא כי ההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד. וזאת עמדת הנציגות החרדית כולה". חוק הגיוס עצמו יפוג כבר בתחילת החודש הבא, כאשר ביו ראשון כתבו בתנועה לאיכות השלטון לרמטכ"ל כי עליו להיערך לגיוסם של בני הישיבות לאחר שהחוק יפוג.