קורס טיס הגיע לסיומו, הנשיא הזהיר מפני סרבנות: "אין לזה מקום"

בנוכחות ראש הממשלה, שר הביטחון, הנשיא והרמטכ"ל: קורס טיס מספר 186 הסתיים, עם 33 טייסים חדשים שמצטרפים לשורות חיל האוויר - הישג מרשים בהתחשב בכך שרק כ-10% ממתחילי הקורס אכן מסיימים אותו | צפו בשידור החי מהטקס

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 17:48 י בתמוז התשפג

קורס טיס הגיע לסיומו, הנשיא הזהיר מפני סרבנות: "אין לזה מקום"
מסדר הכנפיים, צילום: חיל האוויר

במעמד הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, נערך היום (ה') בבסיס חיל האוויר חצרים טקס סיום קורס טייס 186, ובו 33 פרחי טיס עתידים לקבל ב"מסדר כנפיים" כמיטב המסורת את כנפי הטיס הנכספות ולהפוך רשמית לטייסים בצה"ל.

צפו במסדר הכנפיים

הרצוג: "איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס בנאומו בטקס לגל הסרבנות של לוחמי צה"ל: "אתגרים של אחדות ישראל באים בעת הזאת ממספר כיוונים, וחלקם לצערנו מחלחל לצה"ל", פתח ואמר. "בהקשר של המחלוקת שמקטבת את החברה הישראלית, אני מבקש לומר: זכות המחאה במגבלות הדין היא זכות בסיסית בלתי מעורערת בכל מדינה דמוקרטית וכמובן בישראל. היא עומדת לכל אזרח, ובוודאי למשרתי המילואים", יחד עם זאת הדגיש הרצוג: "אבל איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום כי הם שומטים את הקרקע תחת כולנו, ומחלישים את חוסננו הביטחוני".

הרמטכ"ל בטקס סיום קורס טיס: "אתם מסיימים היום את הקורס הזה, הכשרה ארוכה ומורכבת. אתם ממריאים לשליחות לשלושים השנים הבאות, תטוסו במהלכן בסדיר ובמילואים, ואני יודע שתמיד תתייצבו כשתיקראו להגן על המדינה - על העיקרון הזה מושתת צה"ל".

החוויות של הטייסים החדשים

סגן א', ממועצה אזורית מנשה, שסיים את מגמת טייסי הקרב, סיפר על חווייותיו בקורס:  אחת החוויות שזכורות לי הייתה בשבוע המילוט. היה רגע בו אני ובן הזוג הלכנו כבר המון זמן, דיברנו על מאכלים, ופתאום נזכרתי בהורים שלי, התרגשתי מאוד והוצפתי בתחושת הערכה מטורפת עבורם, וחשבתי על כמה הם דואגים לי וגאים בי. זה רגע מיוחד שנתן לי כוח".

מסיימי קורס טיס

מסיימי קורס טיס צילום: אתר חיל האוויר

סגן ג', ממועצה אזורית עמק יזרעאל, סיימה את הקורס במגמת נתו"ם: "בקורס יש אחווה מדהימה בקורס. מחנכים אותנו שאפשר להצליח הכול יחד, זה יוצר תחושה של משימה משותפת לאורך השלבים. ממליצה לכולן וכולם לנסות להגיע לקורס, זאת חוויה מדהימה, לא משנה אם תסיימו או לא".