מבוכה לנתניהו: הרצוג ינאם בפני הקונגרס האמריקאי

לאחר שדווח כי הרצוג יוזמן לביקור רשמי בארה"ב - הבית הלבן פרסם באופן רשמי כי נשיא המדינה הרצוג יגיע לנאום בקונגרס האמריקאי באמצע חודש יולי | עד כה ראש הממשלה לא קיבל הזמנה רשמית מהידידה החזקה של ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 16:18 י בתמוז התשפג

מבוכה לנתניהו: הרצוג ינאם בפני הקונגרס האמריקאי
הרצוג לצד ביידן - יבקר באופן רשמי בבית הלבן, צילום: חיים צח, לע"מ

יותר מחמישה חודשים מאז הקמת הממשלה, נתניהו לא קיבל הזמנה לביקור ממלכתי רשמי בבית הלבן, הנושא עורר לא מעט מתחים - עד שלפני מספר חודשים אף הזהיר ראש הממשלה את שריו שלא יבקרו בוושינגטון עד אשר הזמנה כזו תגיע. בתוך, כך ההזמנה המיוחלת אכן הגיעה היום (ה') באופן רשמי - אבל לא לראש הממשלה, אלא לנשיא המדינה הרצוג.

הקונגרס האמריקאי הוציא היום הודעה רשמית לפיה נשיא המדינה הרצוג ינאם בפניו בתאריך - 19 ביולי, במהלך ביקורו בארצות הברית הרצוג אף ייפגש עם נשיא המדיה ג'ו ביידן. זאת, בעוד ראש הממשלה נתניהו טרם הוזמן לביקור מדיני רשמי בוושינגטון.

נתניהו

נתניהו, לא הוזמן לארה"ב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מצבו של העולם טוב יותר כשאמריקה וישראל פועלות יחד"

יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, כתב כי, "במאי הפכתי ליושב ראש הבית השני בהיסטוריה שנאם לכנסת ישראל. עכשיו זה הכבוד שלי לארח את נשיא ישראל יצחק הרצוג,  לישיבה משותפת של הקונגרס ב-19 ביולי". עוד כתב מקארתי כי, "הנשיא הנוסף היחיד של ישראל שחולק את ההבחנה הזו הוא אביו - הנשיא חיים הרצוג - לפני יותר מ-35 שנה. מצבו של העולם טוב יותר כשאמריקה וישראל פועלות יחד".

יש לציין כי דווקא מקארתי יצא להגנת נתניהו לפני כחודש וחצי אמר בכנסת כי אם הנשיא ביידן לא יזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן, הוא יזמין אותו לקונגרס, בינתיים, כאמור - הזמנה כזו עוד לא הגיעה. למרות זאת, נתניהו משדר בחודשים האחרונים כי יחסיו עם ארה"ב טובים מאי פעם, ואף אמר לפני מספר שבועו כי, ""אני רוצה שתדעו - זו לא אמירת סרק ששיתוף הפעולה נמצא היום בשיא של כל הזמנים".