בשורה לתושבי גוש עציון וחבל יהודה: סופית, הכביש החדש ייפתח בשבוע הבא

אחרי שלל עיכובים ודחיות , שדרוג כביש 60 (עוקף אל ערוב), שהחל לפני כ-4 שנים, הסתיים והוא ייפתח בשבוע הבא. הכביש בו הושעו 300 מיליון שקל אורך כ 7.5 ק"מ ויקצר את זמן הנסיעה מאיזור חברון וחבל יהודה לירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 14:54 י בתמוז התשפג

בשורה לתושבי גוש עציון וחבל יהודה: סופית, הכביש החדש ייפתח בשבוע הבא
צומת גוש עציון, בקרוב כביש חדש, צילום: Gershon Elinson/Flash90

תושבי גוש עציון וחבל יהודה שעושים את דרכם מצומת הגוש לכיוון קריית ארבע מכירים היטב את הסכנות המצויות בכביש 60. מעבר לעובדה שמדובר בכביש דו כיווני ומיושן, הכביש שנקרא -  "לב יהודה - לוינגר", נסלל במטרה להרחיק את התנועה מאזורי המגורים בכפרים בית אומר ואל ערוב, להרחיב את הכביש ולשפר את זרימת התנועה והבטיחות, ולשדרג את רמת הביטחון של משתמשי הכביש.

מעברים חקלאיים תת-קרקעיים וגשר באורך 25 מ

אחרי כשנתיים של עבודה מאומצת ובהשקעה של 300 מיליון ש"ח ואחרי דחיות משלל סיבות, הודיע היום משרד התחבורה כי הכביש ייפתח לציבור הרחב כבר בשבוע הבא, הכביש, שייפתח לתנועה בשבוע הקרוב, באורך כ-7.5 ק"מ, בחלקו דו מסלולי לשני הכיוונים.

העבודות כללו הקמת שלושה מעברים חקלאיים תת-קרקעיים וגשר באורך 25 מ', מעבירי מים, פיתוח ושיקום נופי נרחב, ותאורה לאורך כל התוואי. בכביש שולבו מרכיבי ביטחון הכרחיים ובהם תחנות הסעה ממוגנות, פילבוקס, וגדר ביטחונית.

לאחרונה נפתח צומת הגוש לתנועה, לאחר שהושלם שדרוגו ממעגל תנועה פקוק לצומת מרומזר, מרווח ובטוח, הכולל ניהול רמזורים ממוחשב בסיוע חיישני דרך, בימים אלה מושלמות העבודות האחרונות בצומת הגוש ובצומת אל ערוב לקראת הפתיחה. הכביש החדש משתלב בתנופת שיפור ושדרוג הכבישים ביו"ש, ובייחוד במזרח ובמערב גוש עציון, לאחר אישור תקציבי התשתיות ביו"ש בממשלה הנוכחית.

הכביש נקרא על שמם של הרב משה והרבנית מרים לוינגר זכרם לברכה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "אני שמחה לסגור היום מעגל, עם פרויקט רחב היקף שיצא לדרך במהלך כהונתי הקודמת במשרד התחבורה, ואשר עם חזרתי למשרד זכיתי לראות בהשלמתו המוצלחת. ביטחונם של תושבי יהודה ושומרון חשוב לי כמו ביטחונו של כל אזרח בישראל, וכך גם מחויבותנו להבטיח להם חיבור תחבורתי נוח ובטוח לירושלים ובין יישובי האזור. יש לנו תוכניות פיתוח נרחבות לכבישי יו"ש, והשגתי את התקציבים הנדרשים להם."

השרה רגב הוסיפה: "הכביש נקרא על שמם של הרב משה והרבנית מרים לוינגר זכרם לברכה, מחדשי הישוב היהודי בחברון. אין ראויים מהם להנצחה, ובמיוחד כאן בכביש המחבר את חברון וקריית ארבע לגוש עציון ולירושלים."