עדות מילצ'ן | סנגורו של נתניהו: "מציע לכם לסגת מהאישום, זה יעזור"

ארנון מילצ'ן, המיליארדר ואיש העסקים, ממשיך את עדותו במסגרת תיק 1000, ונחקר על ידי עורך דינו של בנימין נתניהו | "חדד: "החוקר אומר לך, 'ממה שאני מבין נתניהו בכלל לא עזר לך', וענית 'ממש לא'". מילצ'ן השיב: "הוא לא היה עוזר גם היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 14:31 ט בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 28/06/23 18:06

עדות מילצ'ן | סנגורו של נתניהו: "מציע לכם לסגת מהאישום, זה יעזור"
מילצ'ן באולם בו נערך הדיון, ברייטון שבבריטניה | , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ביום ראשון החלה עדותו של המיליארדר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000. מילצ'ן חזר היום (ד') לדוכן העדים והוא נחקר על ידי עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, כשקו החקירה עוסק ביחסי החברות בין מילצ'ן לראש הממשלה.  לפני הדיון נראה מילצ'ן כשהוא מתחבק עם שרה נתניהו שהגיעה לצפות בעדות בבריטניה. ראש הממשלה עוקב אחר העדות מבית המשפט המחוזי בירושלים. 

"ארוחת הערב לא הייתה קשורה למיזם סחר חופשי"

בפתח הדיון שהחל בשעה 12:30, עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוקר נגדית את מילצ'ן באשר ל"מיזם טאטא" שבו דנו גם אתמול. מדובר בפרויקט סחר חופשי בין ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית, אותו מילצ'ן ניסה לקדם יחד עם איש העסקים ההודי ראטן טאטא. "דיברנו על זה שארוחת הערב שזכרת, שהתקיימה עם נתניהו ב-2009, לא הייתה קשורה למיזם סחר חופשי, נכון?", שאל את מילצ'ן, שהשיב בחיוב. שאלה נוספת שנשאל מילצ'ן: "אתה יודע אם טאטא הגיע לישראל לדון במיזם סחר חופשי? אתה זוכר?". מילצ'ן השיב בשלילה, כך פורסם באתר ynet. 

ראש הממשלה נתניהו מגיע לבית המשפט |

ראש הממשלה נתניהו מגיע לבית המשפט | צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

"אף אחד לא היה מסתבך בלתת לי ויזה"

16:55: יום העדות הרביעי הסתיים. עו"ד חדד סיכם: "מציע לכם לסגת מהאישום, זה יעזור".

16:30: סנגורו של נתניהו, עו"ד חדד הזכיר את פולארד: "דיברת בחקירות שלך על מה עשו לפולארד, אתה זוכר?", שאל עו"ד חדד. מילצ'ן השיב: "אני לא זוכר את פולארד, אני זוכר שהייתי במצוקה". השניים התעכבו גם על סוגיית הוויזה של מילצ'ן, שקוצרה. השניים התעכבו גם על סוגיית הוויזה של מילצ'ן, שקוצרה והסכימו כי יחסי אובמה ונתניהו לא היו טובים, ולכן, לפי חדד, "לא ניתן לטעון שנתניהו ידרוש מהאמריקנים ויזה". מילצ'ן הסכים. "אף אחד לא היה מסתבך בלתת לי ויזה", אמר. חדד: "החוקר אומר לך, 'ממה שאני מבין נתניהו בכלל לא עזר לך'", וענית 'ממש לא'". מילצ'ן השיב: "הוא לא היה עוזר גם היום".

15:20: בשלב זה עו"ד חדד מתחקר את מילצ'ן לגבי הטבות שסיפק לבני הזוג נתניהו. "בתקופה שבה נתניהו היה אזרח אז הבאת לו את השמפניות היותר יקרות, וכשהוא התמנה לראשות הממשלה עברת לסוג הזול יותר, נכון?", המיליארד השיב בחיוב. חדד המשיך: "ב-2007 רכשת בקבוקי שמפניה ב-60 אלף שקלים. אתה גם קנית לשרה צעיפים מאוד יקרים, לא?". מילצ'ן ענה: "נכון, היא לא אהבה את כולם". אחר כך הוסיף: "אני חושב שביבי לא שותה הרבה שמפניות".

14:50: הצדדים שבו מההפסקה, ועו"ד חדד הזכיר למילצ'ן אירוע אותו לפני תשע שנים שבו ביקש לקדם את ישראל בפני חבריו בארצות הברית. "גם באירוע הזה חגגת עם הקרובים לך, ונתניהו היה שם. המטרה שלך הייתה לקדם את ישראל", אמר חדד ומילצ'ן הסכים. 

ראש הממשלה נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום |

ראש הממשלה נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"דווקא כשהוא אזרח מובס, מתרקמת לה חברות אמיצה ועמוקה"

13:45: עו"ד חדד עובר לדון עם מילצ'ן על קרבתו לנתניהו ומשפחתו. "שרה סיפרה לי על אין ספור אירועים. אתה הגעת להצגה של אבנר בבית הספר, נכון?", שאל חדד את מילצ'ן, והוא השיב בחיוב. חדד המשיך: "ראש הממשלה נשאל בחקירה שלו בינואר 2017 על הקשר ביניכם, ואמר כי 'ארנון חבר קרוב, אני מכיר אותו 20 שנה, חבר מאוד קרוב. בבחירות 99 הוא התקרב אליי מאוד ונוצר קשר אישי חזק שנמשך מאז'". הוא הוסיף: "דווקא כשהוא אזרח מובס, מתרקמת לה חברות אמיצה ועמוקה". מילצ'ן השיב שוב בחיוב: "נכון מאוד".

13:00: התובעת עו"ד ליאת בן ארי מתפרצת לדבריו של חדד: "הדיוק חשוב מאוד". חדד זועם: "מה זה הדבר הזה? לא נבלה כאן כל כך הרבה ימים אם עורכת הדין לא יכולה לשלוט בדברים שהיא אומרת". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן מעירה לבן ארי ומבקשת שתשב: "אמירה מיותרת. שאלנו את חדד, אי אפשר שגברתי תקום כל הזמן".

12:35: עו"ד חדד חוקר את מילצ'ן בנוגע ל"מיזם טאטא". "ראית את טאטא והבנת שהוא אדם שרוצה לחולל שינוי בעולם, ולכן חיברת בין הציונות האדירה שלך לבין הפילנטרופיה, על מנת ליצור מיזם שלום במדינת ישראל", שאל חדד. מילצ'ן השיב: "בהחלט". לדברי מילצ'ן הוא דיבר על כך גם עם שמעון פרס ז"ל.

עדות מילצ

עדות מילצ'ן | צילום: Oren Ben Hakoon/POOL