הרב יעקב מדן מסביר - זה ההבדל בין סטרוק ליאיר גולן

בפתח "פורום בראשית" שמתכנס היום ומנסה לחבר בין קצוות החברה, אומר הרב יעקב מדן כי המטרה היא "לייצג תהליך חברתי שמנסה ללכת מהקרע בכיוון של חיבור מחודש בחברה". הרב משתף את מי הוא שמח במיוחד לפגוש בכינוס: "הם אנשים שרחוקים ממני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/06/23 16:05 ח בתמוז התשפג

הרב יעקב מדן מסביר - זה ההבדל בין סטרוק ליאיר גולן
הרב מדן, שואף לממשלת אחדות, צילום: חדשות כיפה

פורום "בראשית" שמתכנס היום (ג') לראשונה, הוקם ע"י בכירים לשעבר במערכת הביטחון, רבנים, אנשי אקדמיה והגות במטרה להוביל לכינון חוזה חברתי חדש ומתווה אפשרי לחוקה. בפתח הפורום, אמר הרב יעקב מדן ל"חדשות כיפה": "כאן במקום הזה רואים צעד לקראת התפירה גם אם זה רק צעד ראשון".

הרב יעקב מדן בריאיון לחדשות כיפה צילום: חדשות כיפה

הרב שיתף - אלה האנשים שאשמח לפגוש בפורום

"אני רואה בזה אירוע חשוב מאוד" אמר הרב, "בכך שאנחנו רואים כאן תנועה בחזרה לקראת התפר. כל הזמן שומעים בתקשורת רק על הקרע וכמה הוא הולך וגדל, כאן במקום הזה רואים צעד לקראת התפירה גם אם זה רק צעד ראשון, יבואו אחריו עוד הרבה צעדים".

הרב התייחס לשילוב אפשרי של פוליטיקאים בפורום ואמר: "אנחנו לא מייצגים את הפוליטיקה בארץ אלא מנסים לייצג תהליך חברתי שנסה כרגע ללכת מהקרע בכיוון של חיבור מחודש בתוך החברה מתוך קצוות שונים שהיו אמורים לריב זה עם זה והנה הם באים יחד ומדברים, אנחנו בשלב ראשוני עוד לפני שיש קשר עם פוליטיקאים". לשאלה האם החזון שלו כולל הקמת ממשלת אחדות אמר: "אני אשמח מאוד בממשלת אחדות".

"מקווה שיאיר גולן יחזור בו"

הרב שיתף כי ישמח לראות בפורום אנשים מקצוות שונים בקשת הישראלית ואמר: "השופטת איילה פרוקצ'יה וסאלי רשף שרשומים בין החותמים, הם אנשים שרחוקים ממני ואני אשמח מאוד לפגוש אותם". הרב מדן התייחס לשלל ההתבטאויות השנויות במחלוקת של הפוליטיקאים והסביר מה לדעתו ההבדל בין אמירותיהם של השרה סטרוק ויאיר גולן: "השרה סטרוק התנצלה, אני מקווה שיאיר גולן יחזור בו, הדברים שאמר הם דברים קשים מכדי שיהיה אפשר לשאת אותם".