בתמורה להסרת ההתנגדות להצעת חוק: זו הדרישה החדשה של השר אליהו

שר המורשת, עמיחי אליהו דרש למנות את אביו לרב העיר ירושלים תמורת הסרת התנגדות להצעת חוק לשינוי שיטת בחירת רבני ערים של ש"ס והציונות הדתית | מלשכתו נמסר: "לא היו דברים מעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 18:05 ז בתמוז התשפג

בתמורה להסרת ההתנגדות להצעת חוק: זו הדרישה החדשה של השר אליהו
עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת חוק "רבני ערים", של חבר הכנסת ארז מלול מש"ס בתיאום עם יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן אושרה בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה והיא תעלה בקרוב לקריאה טרומית. על פי הצעת החוק, רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית. מי שמתנגדים נחרצות לחוק הם חברי עוצמה יהודית שאף איימו כי הם יצביעו נגדו כשיגיע לקריאה ראשונה במליאה.

בתמורה להסרת ההתנגדות להצעת חוק: זו הדרישה החדשה של השר אליהו

על פי פרסום של עיתונאי "ישראל היום", אמיר אטינגר שר המורשת, עמיחי אליהו, דרש ממנכ"ל משרד הדתות למנות את אביו, הרב שמואל אליהו לתפקיד בתמורה להסרת התנגדות של עוצמה יהודית מחוק של שינוי בחירת רבני ערים.

הרב שמואל אליהו |

הרב שמואל אליהו | צילום: David Cohen/Flash90

מטעמו של השר אליהו נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. השר מתנגד לדילים ולשינוי כללי המשחק, דבר שמסאב את מערכת הרבנות". מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן סירב להגיב לפניית ישראל היום בנושא.

"ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה מיוחדת שלא מן המניין"

בתוך כך, השר עמיחי אליהו כתב היום בפייסבוק בו הוא מבקר את כינוס הממשלה בשביל לדון בהצעת החוק של שינוי שיטת בחירת רבני ערים.  "ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה מיוחדת, שלא מן המניין. לא בשביל להילחם בטרור. לא בשביל לנצח את האנרכיה. לא בשביל לקדם את הרפורמה. לא בשביל לדון באלימות השוטרים כלפי מתנחלים. לא בכדי לדון במעצרים המנהליים. אפילו לא בשביל הכלכלה. לא. רק בשביל לשנות את כללי המשחק של הבחירות לרבנות. יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית".