26 אלף כדורים: כתב אישום חמור נגד גנבי התחמושת מצאלים

הנאשמים תצפתו על בסיס צה"ל על מנת לפרוץ אליו ואספו מידע על סדרי האבטחה והמקומות. בהמשך חזרו השניים כשהם מצוידים בכלי עבודה, כפפות ומסכות פנים וגנבו 24 ארגזי תחמושת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 13:30 ז בתמוז התשפג

26 אלף כדורים: כתב אישום חמור נגד גנבי התחמושת מצאלים
צילום: תקשורת שב"כ

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אחמד אבו מריחיל (36) ואחיו עודה אבו מריחיל (30) מביר הדאג' לאחר שפרצו לבונקר בבסיס "צאלים" וגנבו ממנו כ 26,000 כדורי M -16.

חדר לבסיס, חתך את הגדר ופרץ את הבונקר

מכתב האישום שהגישה עו"ד לימור אחרק – שנצר עולה כי הנאשמים תצפתו על בסיס צה"ל על מנת לפרוץ אליו ואספו מידע על סדרי האבטחה והמקומות מהם כדאי להם לחדור אליו. בהמשך חזרו השניים כשהם מצוידים בכלי עבודה, כפפות ומסכות פנים. בעוד עודה שומר בחוץ מפני הגעת הכוחות, פרץ אחמד אל הבסיס והחל להסתובב באזור המבנים והבונקר. לאחר שזיהה רכב חונה באזור הבונקר יצא מהבסיס תוך שהוא מסתיר את הפתחים על מנת שלא יגלו את דבר הפריצה וכדי שיקל עליהם בפריצה הנוספת.

מספר ימים לאחר חזרו השניים לבסיס ובעוד עודה ממתין ברכב, הצליח אחמד לחדור לבסיס דרך שני הפתחים, שכבר היו בגדרות, ואף חתך את הגדר המקיפה את הבונקר. אז פרץ אחמד את דלת הבונקר והחל להוציא ארגזי תחמושת. אחמד שהה בבסיס כארבע שעות ובשלב מסוים נכנס גם עודה לבסיס והעביר מספר ארגזי תחמושת החוצה. בסך הכל נטלו השניים 24 ארגזי תחמושת המכילים כ-26 אלף כדורים.    

עבירות של כניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש, התפרצות בכוונה לביצוע גניבה או פשע

לאחר שאחמד סיים להוציא את ארגזי התחמושת מהבונקר,  הוא החזיר את דלת הבונקר חזרה לציריה, וסגר את שלושת הפתחים, הכל כדי למנוע את גילוי הפריצה וגניבת התחמושת. כיומיים לאחר האירוע נעצרו השניים על ידי המשטרה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד אחרק – שנצר: " מעשיהם של המשיבים מעידים על כך שאינם בוחלים בדבר על מנת לממש את רצונותיהם וצרכיהם ועל מסוכנותם הרבה לביטחון אדם, ביטחון הציבור ואף לביטחון המדינה". התיק נחקר על ידי ימ"ר נג"ב חוליית פח"ע, משטרת ישראל.

לשניים יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש, התפרצות בכוונה לביצוע גניבה או פשע, התפרצות לשם ביצוע פשע, עבירות בנשק (נשיאה והובלה), הסתייעות ברכב לביצוע פשע ולעודה גם יוחסה עבירה של שיבוש מהלכי משפט, לאחר שבעת מעצרו ניסה לברוח מהשוטרים וזרק את מכשיר הטלפון הנייד שברשותו לאחמד יוחסו גם עבירות בנשק (החזקה) לאחר שנמצאו ברשותו ארגזי התחמושת שנגנבו.

בתיעוד מהאוויר: כך נתפסו גנבי התחמושת מבסיס צאלים