יוסי דגן קורא לראשי מערכת הביטחון להתנצל: "לא הגונים"

ראש מועצת שומרון מגנה את הודעת ראשי מערכות הביטחון, שיצאו נגד ה"טרור היהודי" ודורש: " להתנצל על ההכללה הפוליטית של למעלה מחצי מיליון המתיישבים החלוצים ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 16:21 ו בתמוז התשפג

יוסי דגן קורא לראשי מערכת הביטחון להתנצל: "לא הגונים"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יוסי דגן לראשי מערכת הביטחון- "תהיו מקצועיים - לא פוליטיים": בעקבות הודעת של הרמטכ"ל המפכ"ל וראש השב"כ ביחס ל"טרור היהודי" נגד כפרים פלשתיניים ביו"ש, ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות: "מגנה את ההודעה המכלילה והפוליטית חסרת התקדים כלפי ההתיישבות. אתם יודעים היטב שההתיישבות מתנגדת לאלימות וכמה אנו פועלים בנושא אך בחרתם להשמיץ ולהכליל", טען, ודרש: עצרו והתנצלו עכשיו".

"אני דורש מהרמטכ"ל הרצי הלוי מהמפכ"ל קובי שבתאי ומראש השב"כ רונן בר להתנצל על ההכללה הפוליטית של למעלה מחצי מיליון המתיישבים החלוצים ביו"ש", הוסיף וכתב, לדבריו: "כולם יודעים שהחבורה שלוקחת את החוק לידיים שוב ושוב היא מיעוט זניח שרובה לא מההתיישבות, וגם אלו שכן הם מיעוט קטן שאמורים להיות מטופלים על ידכם. כן - על ידכם!", כתב. לטענתו באחריות המערכת הביטחונית ללכוד את העבריינים ולבוא איתם החשבון, יחד עם זאת: "מעצרים מנהליים רק כלפי מתיישבים ביו"ש זו אפליה וזה לא דמוקרטי", הבהיר את עמדתו.

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב צילום: חוננו

"רוב העם עומד פגוע עד עמקי נשמתו מההודעה המכלילה"

"תפקידכם להילחם באויב - בטרור האמיתי המאיים לא רק על תושבי יו"ש אלא על כל מדינת ישראל", המשיך וכתב. לדבריו הציבור ביו"ש מתפלל להצלחת חיילי צה"ל ותומך בצבא, "אותו ציבור ואותו רוב העם עומד פגוע עד עמקי נשמתו מההודעה המכלילה והפוליטית שהוצאתם לכלי התקשורת".

לסיום כתב: "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הרצחני של 'הרשות הפלסטינית' לפעולות ונדליזם של קומץ נערים שאתם יודעים היטב שלא מייצג שום דבר - הוא עוולה מוסרית ובעיקר חוסר מקצועיות. אני קורא לכם: עיצרו והתנצלו".

המסר של ראשי מערכת הביטחון

"בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלשתינים חפים מפשע" הם כותבים, "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן". הלוי ושבתאי הדגישו כי "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".