"הלימוד של ימימה נותן תחושה שהכל בסדר ואת לא חריגה"

אלומה לב למדה את תורת ימימה במשך 18 שנה, עד שהחליטה להפוך את הלימוד שלה לספר, "עד שליבך יתנגן". בראיון עם "חדשות כיפה" היא מספרת מה גרם לה להתאהב בלימודי ימימה ואיזו גישה היא מנסה להעביר דרך הספר

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 25/06/23 13:42 ו בתמוז התשפג

"הלימוד של ימימה נותן תחושה שהכל בסדר ואת לא חריגה"
אלומה לב, צילום: אסתר לב

אלומה לב לומדת את תורת ימימה כבר 19 שנה, מאז שהייתה בת 20. בעת לימודיה באוניברסיטה נחשפה לקבוצת לימוד בנושא. "בהתחלה הייתי קצת בציניות כלפי זה", הודתה בשיחה עם "חדשות כיפה", "אבל אחרי זה נדלקתי". לא מזמן לב החליטה לקחת את האהבה שלה צעד קדימה ולהוציא את הספר "עד שליבך יתנגן", הכולל 110 פרקים המקיפים את יסודות לימוד ימימה בצורה רחבה.

מה גרם לך להתאהב דווקא בתורה הזו?

"האמת שזה קרה ביום אחד", היא הודתה, "יש דברים שמדברים אותי בדיוק, יש לימימה משפטים שפותחים לי את הלב ברמות שלא הכרתי במקום אחר. זו הרגשה שאני מובנת. הלימוד נותן תחושה שהכל בסדר ואת לא חריגה, ונותן הרבה אמון. בי, ביכולות שלי, באור שלי. ימימה כל הזמן מדגישה כמה אור יש בלב שלנו ובנשמה שלנו, נראה לי שזה מאוד מאוד מחזק".

"כל הזמן להראות שהכל בסדר", היא חזרה שוב ושוב על המנטרה, "גם הדברים שהכי לא בסדר, יש בהם טבע פנימי והכל בסדר, אפשר לעשות עבודה ולגדול מזה".

אנשים שלא למדו ימימה מעולם יוכלו להתחבר לספר שלך?

"הלימוד הוא לא לגמרי ספציפי רק למי שלומד", היא הסבירה, "התחביר של ימימה לפעמים קצת קשוח אבל המילים שלה הן בעברית. לפעמים אנשים מסתכלים על הלימוד ולא מבינים למה היא מתכוונת, אבל אפשר ללמוד והספר מסביר את זה בצורה בהירה. אני דווקא אוהבת לראות תלמידות שניגשות פעם ראשונה ללימוד ומבינות מה שהן מבינות. ימימה אומרת שהכי חשוב זה שאת תביני מה שאת מבינה. השתדלתי שהספר יהיה מאוד ברור, הבאתי משפטים יותר קצרים מהמקור. אני מקבלת הרבה תגובות מאנשים שלא למדו ימימה בחיים ואומרים שהספר נגע בהם".

צילום: ללא

למדת במשך 18 שנים. תמיד תכננת להפוך את זה לספר?

"מעולם לא קראתי לעצמי סופרת, זה היה נראה לי שם מאוד יומרני. אבל כן מההתחלה ידעתי שאני יושבת על חיבור בין הלימוד לכתיבה שלי. זה תמיד היה ברקע ובעשור האחרון זה התחזק. זה ספר שהבשיל הרבה שנים".

איזה מסר עיקרי היית רוצה שהקוראים יקחו מהספר שלך?

"הספר הוא רק כלי להעביר את הגישה שלי בתוך הלימוד: להראות שהכל בסדר. זה דבר שאני הייתי זקוקה לו, להרגשה הזאת שאת בסדר, מה שאת חווה לא אומר שאת שונה מכולם. אני כל הזמן מנסה להביע את הגישה הזאת בחוץ. אני מלמדת קבוצת רווקות ואחד הדיבורים שלנו הוא שאין משהו שעשית לא בסדר שבגללו את רווקה. אנחנו ממהרים לשפוט את עצמנו ולחשוב שיש לנו בעיה, והגישה שלי מראה שאין לך בעיה, כולם מתמודדים עם משהו ועכשיו צריך לעשות את העבודה שלך".

"לא חייבים לקנות את הספר", הבהירה, "מי שהגישה שלי מדברת אליו מוזמן בשמחה, מי שלא יש הרבה גישות והרבה מורים. אני הרגשתי שאני צריכה את הרכות הזאת, אני לא אוהבת להתפלסף בתוך הלימוד ולהמציא נוסחאות ושיטות, אני אוהבת שהכל ברור. יש טוב ויש את מה שחוסם את הטוב, אני רוצה להפריד את מה שחוסם לי את הטוב ולהתחבר לטוב שלי".

אמונה לב

אלומה לב צילום: אסתר לב