בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים: לא רק מאות אוטובוסים חדשים

גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה, והנוסעים בין ירושלים לבני ברק, ייהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים | שרת התחבורה: "מקווה שנהגים נוספים ישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 13:29 ו בתמוז התשפג

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים: לא רק מאות אוטובוסים חדשים
אילוסטרציה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת אגד החזקות זכתה היום (ג') במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה אפיקים שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון. 

רשת אלחוטית, הפרדת תא הנהג ויעילות

גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה, והנוסעים בין ירושלים לבני ברק, יהנו משיפור שירות בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים ביישובי עוטף ירושלים מערב. במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.

חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים,  כמחציתם בהנעה חלופית (חשמל, ביודיזל, גז טבעי וכו') והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות, ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

התחנה המרכזית בירושלים |

התחנה המרכזית בירושלים | צילום: Nati Shohat/Flash90

מירי רגב: "אני מקווה כי נהגים נוספים ישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים-מערב, יהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים, בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות, ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".