נתניהו במתקפה על בן גביר: אמירות לא מקובלות - נפעל נגדן בתקיפות

בפתח ישיבת הממשלה השבועות נתניהו תקף את בן גביר על רקע קריאתו למתיישבים ביום שישי "רוצו לגבעות, תתיישבו": "אמירות לתפוס שטחים באופן בלתי חוקי אינן מקובלות עליי וחייבות להיפסק" | בן גביר השיב: "בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/06/23 11:31 ו בתמוז התשפג

נתניהו במתקפה על בן גביר: אמירות לא מקובלות - נפעל נגדן בתקיפות
השר בן גביר וראש הממשלה נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בשל קריאתו ביום שישי למתיישבי יהודה ושומרון - "רוצו לגבעות, תתיישבו", במהלך ביקור שקיים באביתר.

"התגובה ההולמת לטרור היא להילחם במחבלים ולהעמיק אחיזה בארצנו"

"במבצע שומר חומות שינינו את המשוואה מול החמאס החזרנו אותו לאחור ומאז הוא לא ירה ולו רקטה אחת לעבר ישראל. במבצע מגץ וחץ שינינו את המשוואה מול הג'יהאד האסלאמי. בשבוע שעבר שוב שינינו את המשוואה כשצהל חיסל מחבלים באמצעות כטב"ם. אנחנו נוקטים מדיניות תקיפה כדי להגן על אזרחי ישראל. אני נותן גיבוי מלא לחיילים שלנו. התגובה ההולמת לטרור היא להילחם במחבלים ולהעמיק אחיזה בארצנו. אנחנו בונים לפי תוכניות בנייה מאושרות. אמירות לתפוס שטחים באופן בלתי חוקי ופעולות כאלה אינן מקובלות עליי וחייבות להיפסק מיד. לא רק שלא נגבה פעולות כאלה אלא נפעל נגדם בתקיפות".

בן גביר לנתניהו: "בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש"

השר בן גביר הגיב לדברי ראש הממשלה ואמר כי "בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והעדר אכיפה ברהט-אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה, התיישבות בשטחי יו"ש לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא נעתר לבקשותיו תהיה מלחמה, אסור לישראל להתקפל". 

"רוצו לגבעות, תתיישבו"

נציין כי בבוקר יום שישי עלה בן גביר יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף לישוב אביתר, שם חזרו להתגורר באישור הדרג המדיני מספר משפחות. "עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט אבל אני רוצה הרבה יותר מהישוב כאן, צריך שיהיה כאן ישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו", אמר בן גביר.

"צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל לישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים. כי בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחוז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם - רוצו לגבעות, תתיישבו. אנחנו אוהבים אתכם".

השר בן גביר באביתר

השר בן גביר באביתר