עמית סגל במתקפה על היועמ"שית: זה גדול עליה במאה רמות

הפרשן הבכיר הגיב לדיווח לפיו השופטים בתיק 4000 העבירו העבירו מסר לבכירי הפרקליטות כי יהיה להם קשה להוכיח שוחד בתיק זה: "המסקנה הברורה גם בלי להיות שם היא שההמלצה בחדר הייתה למשוך את סעיף השוחד מכתב האישום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 20:51 ג בתמוז התשפג

עמית סגל במתקפה על היועמ"שית: זה גדול עליה במאה רמות
עמית סגל | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שלישי האחרון, במהלך הדיון בתיק 4000, קראו השופטים לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה קצרה. בחדר בו נערכה הפגישה בת ה-15 דקות, העבירו השופטים מסר "חד וברור" לבכירי הפרקליטות כי יהיה להם קשה להוכיח שוחד בתיק, כך פורסם הערב (ה') ב"חדשות 13". עמית סגל הגיב לדיווח ותקף את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.

"למשוך את סעיף השוחד מכתב האישום"

"עוד ערב שבו מסתבר עד כמה תפקיד היועמ"שית גדול במאה רמות על גלי בהרב מיארה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. סגל הסביר בחשבון הטלגרם שלו, מדוע הצעד כל כך חריג ודרמטי וכתב כי אם עוד לפני שנשמע עד הגנה אחד, השופטים אומרים כי הפרקליטות תתקשה מאוד להוכיח שוחד, "המסקנה הברורה גם בלי להיות שם היא שההמלצה בחדר הייתה למשוך את סעיף השוחד מכתב האישום".

 בתיק 4000 המוכר גם כפרשת בזק-אלוביץ' או פרשת בזק-וואלה, נערכת חקירה פלילית שניהלה יחידת להב 433 של משטרת ישראל, בשיתוף הרשות לניירות ערך החל מיוני 2017.

הפרשה, הכוללת כמה תת-פרשות, החלה בחקירת התנהלות של בכירים בחברות "וואלה" ו"בזק" ושל עובדי מדינה שפעלו מתוקף תפקידם מול "בזק". בהמשך התרחבה החקירה לחשדות בדבר קשרים פסולים בין שאול אלוביץ' שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק לבין נתניהו.