נתניהו נגד הבירוקרטיה: "המחירים פה גבוהים יותר מאירופה ואין לזה הצדקה"

ראש הממשלה הסביר בסיום וועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו כי המחירים בישראל גבוהים בשל ריבוי רגולציה, ריבוי תקנות, ריבוי בירוקרטיה - "כל אלה גורמים לעליית מחירים, ואנחנו רוצים להוריד את זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/23 16:47 ג בתמוז התשפג

נתניהו נגד הבירוקרטיה: "המחירים פה גבוהים יותר מאירופה ואין לזה הצדקה"
ישיבת ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה | , צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשות ראש הממשלה נתניהו, התכנסה היום (ה') בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בדיון ניתן דיווח של מנכ"ל חברת "קרפור ישראל" אורי קילשטיין, על החסמים בהכנסת תחרות לשוק הישראלי. שר הכלכלה ניר ברקת הציג את עקרונות ומתווה חוק הייבוא החופשי, שמטרתו שכל מוצר שעומד בתקינה האירופאית יוכל להיכנס לשוק בישראל, אלא אם כן יוחרג באופן ספציפי. כמו כן, הציג מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב את פעולות משרדו להקלה בתקינה הישראלית. 

"מה שטוב באירופה - טוב בישראל"

בתום הדיון אמר נתניהו שהממשלה צריכה להוריד את המחירים של מירב המוצרים שנמכרים בישראל - "המחירים פה גבוהים יותר מאירופה ואין לזה הצדקה. הסיבה היא ריבוי רגולציה, ריבוי תקנות, ריבוי בירוקרטיה - כל אלה גורמים לעליית מחירים, ואנחנו רוצים להוריד את זה". 

נתניהו הודיע כי הממשלה מתכוונת לבטל חלק ניכר מהרגולציה. "לקבוע כלל - מה שטוב באירופה - טוב בישראל, חוץ מחריג. המצב שקיים פה שהכל אסור חוץ ממה שאנחנו מאשרים - אנחנו הופכים את הסדר: הכל מותר חוץ מאשר מה שאנחנו מחריגים. לצורך זה אנחנו הולכים לתהליך של חקיקה שיבטל את הצורך בכל הבירוקרטיה הזאת". 

"אנחנו מבטלים את הגדרות של הבירוקרטיה"

לדבריו, כאשר החל בעבר ברפורמות הראשונות לפתיחת הכלכלה הישראלית, "ארבע הרפורמות הללו תמיד הזכירו לי את פנחס ספיר - הוא האמין שהדרך לעזור ליצרנים זרים וליזמים יהודים לבוא לישראל, זה 'אני אוביל אתכם דרך הבירוקרטיה הישראלית', 'אני אמצא לכם נתיב דרך הגדרות', ואני חשבתי שהדבר הנכון הוא לבטל את הגדרות. לא צריך אנשים מיוחדים, לא צריך שתדלנים, לא צריך מתווכים, אלא פשוט לבטל את הגדרות". 

"אנחנו מבטלים את הגדרות של הבירוקרטיה. יישארו בוודאי בעיות, אבל אני מאמין שאנחנו נפתור אותן במהלך העבודה בחודשים הקרובים של הוועדה הזו ובחקיקה בכנסת. אנחנו נסיר הרבה בירוקרטיה כדי להוריד מחירים לאזרחי ישראל. אני מאוד מודה לכם על שיתוף הפעולה בין המשרדים".