יושעה מתפקידו? הוגשה תלונה במצ"ח נגד החייל שירה מעל מפגינים

ארגון בצלמו הגיש תלונה למצ"ח נגד החייל שירה מעל ראשי מתיישבים שהפגינו. באגון טוענים כי לא הייתה כל סיב לירי ודורשים: "אבקש למצות את הדין עם החייל היורה ולהשעות מתפקידו עד לבירור העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 15:47 ב בתמוז התשפג

יושעה מתפקידו? הוגשה תלונה במצ"ח נגד החייל שירה מעל מפגינים
חייל יורה מעל ראשי המפגינים, צילום: צילום מסך

לאחר שחייל תועד יורה מעל מפגינים אתמול לאחר הפיגוע הרצחני בעלי, ארגון זכויות האדם בצלמו הגיש תלונה למצ"ח כנגד אותו חייל, בדרישה להשעות אותו מתפקידו. נזכיר כי בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן הי"ד, תושבים רבים מרחבי יהודה ושמרון יצאו להפגין בצמתים ובכבישים נגד המציאות הביטחונית האיומה איתה הם מתמודדים בתקופה האחרונה, זאת תחת אבטחה צה"לית ומשטרתית.

בתוך כך, בתיעוד שפורסם מאחד ממוקדי המחאות של המתיישבים, נראה חייל צה"ל יורה ברובהו באש חיה מעל ראשיהם של מפגינים בצומת בית פוריק שבשומרון, כשאלו סירבו להתפנות מהכביש. אחד מהם נשמע צועק: "מה, מה, מה אתה עושה? על מי אתה יורה?"

שי גליק: "אבקש למצות את הדין עם החייל היורה ולהשעות מתפקידו"

בתלונה ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב: "לא הייתה כל סיבה נראית בעין לירי חי בנשק, והשימוש בו כנגד מוחים שמימשו את זכותם לחופש המחאה הינו חמור מעין כמוהו". לדבריו: "מדובר בפגיעה בטוהר הנשק ופגיעה בזכות המחאה. נוכח האמור, אבקש למצות את הדין עם החייל היורה, לחדד את הנהלים הקיימים ולהשעות את החייל מתפקידו עד לבירור העניין". 

התלונה שהוגשה למצ"ח

התלונה שהוגשה למצ"ח צילום: צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקרית: "אזרחים ישראליים התקהלו הערב בכניסה לכפר בית פוריק שבשומרון בניסיון להיכנס לכפר. כוח צה"ל שהגיע למקום פיזר את ההתקהלות, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר. האירוע יתוחקר".