שניים מנרצחי הפיגוע הובאו למנוחות: "לא מוכנים יותר לקבור את הילדים שלנו"

הראל מסעוד בן ה-21 ואלישע אנטמן בן ה-18, הובאו אמש למנוחת עולמים | ראש מועצת בנימין: "ראשי המדינה צריכים לאזור עוז ולעשות את שלהם במכת מחץ נגד האויב" | כוחות הביטחון מיפו את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 07:24 ב בתמוז התשפג

שניים מנרצחי הפיגוע הובאו למנוחות: "לא מוכנים יותר לקבור את הילדים שלנו"
קברו הטרי של אלישע הי"ד | , צילום: דוברות מועצה אזורית בנימין

ארבעה יהודים נרצחו אתמול בפיגוע הקשה מתחת לישוב עלי שבבנימין. שניים מהם, הראל מסעוד בן ה-21 מיד בנימין, ואלישע אנטמן בן ה-18 משכונת "נוה שהם" בעלי, הובאו אמש (בין שלישי לרביעי) למנוחת עולמים כשאלפים ליוו אותם בדרכם האחרונה. נחמן שמואל מורדוף, בן 17 מאחיה, יובא הבוקר לקבורה בשעה 10:30 בבית העלמין בשילה. עופר פיירמן, בן 64 מעלי, יובא לקבורה בשעה 12:00 בבית העלמין של היישוב. אחד מפצועי הפיגוע המאושפז בשערי צדק נותח הלילה, מצבו קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה בכפר עוריף לסיכול טרור, לתחקור חשודים ולסריקות במבנים, ולמיפוי בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי סמוך לעלי. במהלך הלילה נעצרו בכפר שלושה מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

"ראינו את השורשים העמוקים שלך"

אלפים ליוו למנוחות את אלישע אנטמן הי"ד בבית העלמין בעלי בבנימין, שנמצא עשרות מטרים ממקום הפיגוע. נציג הממשלה השר בצלאל סמוטריץ' השתתף ונשא דברים. ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ספד: "אלישע, ראיתי אותך היום בפעם הראשונה. על פניך היה נסוך חיוך ומאור פנים מיוחד של בנה הטוב של ארץ ישראל. פניך אמרו לנו להמשיך, לפעול, לצמוח על אף הכאב העצום. במפגש עם הוריך בתוך התופת ראינו את השורשים העמוקים שלך, שורשים של אמונה ושל עוצמה והם מקור הכוח שלנו".

גנץ קרא לפעולה צבאית: "צה"ל וראשי המדינה צריכים לאזור עוז ולעשות את שלהם במכת מחץ נגד אויב שהרים בך ובנו יד. אנחנו נעשה את שלנו בדרך ההתיישבות בשמך אלישע".

הלווייתו של אלישע אנטמן הי"ד |

הלווייתו של אלישע אנטמן הי"ד | צילום: דוברות הישוב עלי

"לא מוכנים יותר לקבור את הילדים שלנו"

הרב אליקים צדוק ספד להראל מסעוד הי"ד: "הראל הקדוש, לא רק בגלל הדרך שבה הוא הומת בידי מרצחים בני עוולה אלא בגלל הדרך שהראל בחר לחיות בה. על כתפיו הצעירות אך העצומות של הראל וחבריו יושב מטען הגאולה". נציג הממשלה בהלוויה היה השר יצחק וסרלאוף, אליו פנה הרב צדוק: "אנחנו לא מוכנים יותר לקבור את הילדים שלנו".

הלווייתו של הראל מסעוד הי"ד |

הלווייתו של הראל מסעוד הי"ד | צילום: Liron Moldovan/Flash90