באופן חריג: הערכת המצב הביטחונית נערכה בפיקוד מרכז

בכירי המערכת הביטחונית, ביניהם שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, וראש הממשלה התכנסו להערכת מצב דחופה בשל המצב הבחטחוני החמור ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 20:33 א בתמוז התשפג

באופן חריג: הערכת המצב הביטחונית נערכה בפיקוד מרכז
הערכת מצב בפיקוד מרכז, צילום: חיים צח /לע"מ

בעקבות הפיגוע הרצחני בעלי בו נרצחו 4 בני אדם ו-4 נוספים נפצעו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת (ג') הערכת מצב ביטחונית בפיקוד מרכז. בדיון משתתפים שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ר' השב"כ, הרמטכ"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, מפקד פיקוד מרכז ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

למרות שלרוב ישיבות מסוג זה מתנהלות בקריה בתל אביב, הפעם באופן חריג בכירי מערכת הביטחון התכנסו בפיקוד מרכז. נזכיר כי המצה הביטחוני ביהודה ושומרון מעורער מתמיד, והפיגוע הקשה מגיע אחרי שאתמול במהלך מבצע מעצרים שגרתי של לוחמי צה"ל ומג"ב בג'נין, רכב צה"לי עלה על מטען רב עוצמה, שפצע מספר לוחמים וגרר מבצע חילוץ שנמשך מעל 9 שעות של רכבי צה"ל. 

שלושת הרצחים בפיגוע, ששמם הותר בפרסום, הם אלישע אנטמן הי"ד, בן 18, תושב עלי ותלמיד בישיבה התיכונית במקום, הראל מסעוד הי"ד, בן 21, תושב יד בנימין, שבתקופה האחרונה התגורר בגבעה לזכרו של אהוביה סנדק ועופר פיירמן, בן 64, תושב היישוב עלי. הלוויתו של הראל מסעוד תיערך הלילה בבית העלמין ביסודות.

הערכת מצב בפיקוד מרכז

הערכת מצב בפיקוד מרכז צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה: "אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות"

ראש הממשלה נתניהו, הגיב מוקדם יותר היום לפיגוע הקשה: "כוחותינו פועלים עכשיו בשטח כדי לבוא חשבון עם המרצחים. אנחנו כבר הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו באים חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל. כל מי שפגע בנו - נמצא או בקבר או בכלא. כך יהיה גם כאן", לדברי נתניהו: "אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות. אנחנו נמשיך להילחם בטרור במלוא העוצמה ואנחנו ננצח אותו".