2 מאסרי עולם ו-50 שנה למחבל שדרס למוות שני חיילים ב2018

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם ועוד 50 שנה לעלאא קבהא שדרס למוות את סרן זיו דאוס הי"ד וסמל נתנאל קהלני הי"ד במרץ 2018 | בנוסף, המחבל ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 3 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 19:28 ל בסיון התשפג

2 מאסרי עולם ו-50 שנה למחבל שדרס למוות שני חיילים ב2018
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט הצבאי גזר היום (ב'), את דינו של עלאא קבהא, המחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס הי"ד ואת סמל נתנאל קהלני הי"ד, ופצע קשה שני חיילים נוספים במרץ 2018. קבהא הורשע לאחר ניהול הוכחות ממושך בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת הרצח ביהודה ושומרון, ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה. 

הלוויתו של סרן זיו דאוס

הלוויתו של סרן זיו דאוס צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, בית המשפט הצבאי גזר על הנאשם שני מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר. בנוסף הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של 3 מיליון שקלים. בכך, קיבל בית המשפט הצבאי את עתירת התביעה הצבאית בעניין עונשו של הנאשם.

הנאשם חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות

נזכיר כי במסגרת הכרעת הדין נקבע, בהתאם לעמדת התביעה הצבאית, כי הנאשם דרס במכוון את החיילים, במטרה לגרום למותם ודחה את גרסת הנאשם כי מדובר בתאונת דרכים. בית המשפט קבע כי התביעה הוכיחה את עובדות כתב האישום, לפיהן הנאשם חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות. הנאשם שב על עקבותיו, ונסע במהירות של כ-70 קמ"ש לעברם, עד שפגע בהם. כתוצאה מכך נהרגו סרן דאוס הי"ד וסמל נתנאל קהלני הי"ד, ונפצעו באורח קשה שני חיילים נוספים.