יהיה פתרון? בקרוב התחבורה הציבורית תתייקר משמעותית

בתחילת חודש יולי צפויה עלייה משמעותית במחירי התחבורה הציבורית, בסדר גודל של מעל 10% | כדי לעכב את עליית המחירים - מירי רגב תצטרך לגייס מיליוני שקלים ממשרד האוצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 13:01 ל בסיון התשפג

יהיה פתרון? בקרוב התחבורה הציבורית תתייקר משמעותית
מירי רגב. מחירי התחבורה יעלו?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התחבורה הציבורית עתידה להתייקר בסוף החודש הקרוב, כך דווח היום בגלי צה"ל. ההתייקרות, בין 10 עד 15 אחוזים, תכלול את כלל התחבורה הציבורית, רכבות, אוטובוסים, ואפילו עלות מנוי חופשי חודשי. כדי לבלום את ההתייקרות הצפויה, במשרד האוצר יצטרכו לספק מימון נוסף למשרד התחבורה, בסך עשרות מיליוני שקלים.

משרד התחבורה מאשים את הממשלה הקודמת: "מדובר בירושה"

עליית המחירים אמורה להתחיל ב- 1 ביולי. ובמשרד התחבורה מטילים את האחריות על הממשלה הקודמת: "מדובר בירושה מהממשלה הקודמת. ברגע ששרת התחבורה, מירי רגב, עודכנה בנושא היא פועלת עם שר האוצר לדחות את הגזירה", נאמר לגל"צ. 

תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נזכיר כי עם כניסתה של מירי רגב לתפקידה כשרת התחבורה, היא מיהרה לחנוך תכנית חדשה לתחבורה הציבורית, ולבטל את הרפורמות שקידמה קודמתה לתפקיד בממשלת בנט-לפיד, מירב מיכאלי. בנאומה עם חנוכת התכנית החדשה, אמרה רגב: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית, שתבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל", אולם נראה שנכון לעכשיו ירידת המחירים אינה על הפרק, אלא הניסיון למנוע את עלייתם.