בעקבות הסרטונים הקשים מחרמש: מפקד מג"ב השעה 2 לוחמים

לוחמי מג"ב תועדו כשהם נוהגים באלימות כלפי מפגינים בשני מקרים שונים - בירושלים ובמחסום ליד חרמש, בעקבות זאת נפתח תחקיר והושעו שניים מן הלוחמים | יוסי דגן: "הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 08:10 ל בסיון התשפג

בעקבות הסרטונים הקשים מחרמש: מפקד מג"ב השעה 2 לוחמים
לוחמי מג"ב תקפו את המפגינים מחרמש, צילום: צילום מסך, באדיבות תושבי הישוב חרמש

שני מקרים קשים של אלימות שוטרי מג"ב כנגב מפגינים תועדו אתמול בערב (א'), בירושלים ובצפון השומרון, בעקבותיהם הודיע קצין מג"ב על פתיחת תחקיר בראשותו ועל השעיית שני לוחמים שתועדו מכים באלימות מפגינים, ביניהם אלמנה שכולה.

באירוע אחד שהתרחש אמש, לוחם מג"ב תועד ברחוב בר אילן בירושלים כשהוא מכה באגרופו חרדי שהפגין נגד עבודות הרכבת הקלה. באירוע השני תועדו לחומי מג"ב דוחפים באלימות תושבי הישוב חרמש שהגיעו כדי למחות כנגד פתיחת המחסום שבשל פתיחתו נרצח לפני כשבועיים מאיר תמרי הי"ד. בין המפגינים שהוכו על ידי השוטרים הייתה גם אלמנתו של יבגני ריידר הי"ד מהישוב חרמש שנרצח בפיגוע ירי לפני 18 שנים בדיוק כשהיה בדרכו לעבודתו.

מטעם המשטרה נמסר כי, "בהמשך לתיעוד האירועים בחרמש ובירושלים, מפקד מג"ב הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג"ב. כמו כן הנחה מפקד מג"ב להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר".

בן גביר: "דין אחד לכולם, בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הביע זעזוע מהאירוע, ואמר: "לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה. הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים במקום לסגור את המחסומים. תתביישו לכם, אתם מפקירים את הדם שלנו!"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב גם הוא לאירועים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי למפקד מג"ב ולמשרד הביטחון (שמג"ב איו"ש בתחומו ובאחריותו) לבקש הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון". לדבריו: "דין אחד לכולם, בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באזורים הללו"