ניסו להבריח 53 כלי נשק תמורת 5,000 שקלים

בית המשפט גזר עונשי מאסר וקנסות כספיים על צעירים ממזרח ירושלים שניסו להבריח עשרות כלי נשק. "עבירות של החזקת ונשיאת נשק פוגעות באזרחים במדינה מאחר וביצוען מכשיר את הקרקע לעבריינים אחרים לביצוע עבירות אלימות חמורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 15:08 כה בסיון התשפג

ניסו להבריח 53 כלי נשק תמורת 5,000 שקלים
נשקים שנתפסו, אילוסטרציה, צילום: דוברות משטרה

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את עמדת הפרקליטות  וגזר על נרמין טובאג'י 7 שנות מאסר וקנס בסך 40 אלף שקל לאחר שהודתה והורשעה בביצוע עבירה של נשיאה והובלת נשק. הנאשמת ושותפיה נתפסו בזמן שניסו להעביר 53 נשקים מהצפון לירושלים תמורת 5000 שקלים.

שק המכיל 53 כלי נשק

לפי כתב האישום שהגישו פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הנאשמת ושלושת שותפיה לעבירה, מתגוררים במזרח ירושלים וקיימת הכרות מוקדמת ביניהם. הנאשמת ושותפיה קשרו קשר לקבל לרשותם כלי נשק ותחמושת. ביום 25/1/22 נסעו הנאשמת והשותפים מירושלים לכיוון צפון. השותפים והנאשמת הצטיידו בטלפונים ניידים מבצעיים ובזמן הנסיעה צפונה תקשרו ביניהם באמצעותם. הנאשמת והשותפים הגיעו לאזור הסמוך לקיבוץ אשדות יעקב, שם קיבלו לרשותם שק המכיל חמישים ושלושה כלי נשק. לאחר מכן החלו הנאשמת והשותפים בנסיעה בכלי הרכב חזרה לכיוון ירושלים. אז נעצרו על ידי בלשי משטרת ישראל והנשק נתפס על ידי המשטרה. הנאשמת נשאה את הנשק בצוותא עם השותפים במטרה לקבל תמורה בסך 5,000 שקלים וזאת בעקבות מצוקתה הכלכלית.

מצוקה כלכלית מצדיקה החמרה בעונשה

בטיעוניה לעונש הדגישה עו"ד לונה מטר: "אנו מודעים לכך כי הנאשמת שבפנינו לא פגעה באיש באופן ישיר ובוודאי שאינה עומדת לדין על הפגיעה הקשה. יחד עם זאת עבירות של החזקת ונשיאת נשק פוגעות באזרחים במדינה מאחר וביצוען מכשיר את הקרקע לעבריינים אחרים לביצוע עבירות אלימות חמורה... כי עצם העבודה שהנאשמת ביצעה את מעשיה החמורים על רקע מצוקתה הכלכלית ובמטרה לקבל תמורה כספית, לא מהווה נסיבה לקולא. נהפוך הוא נסיבה זו יש להתחשב כנסיבה שמצדיקה החמרה בעונשה".  

שמונה שנות מאסר וקנס כספי גבוה

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות כי יש להעביר במסגרת גזר הדין מסר ברור לנשים בחברה הערבית, והוסיף: "זו לא הדרך לפרנס את משפחתן ופנייתן לדרך הקלה לא תשתלם להן ובית המשפט לא יהא רחמן עימן. רק בסוף השבוע האחרון נחשפנו כולנו לאכזריות ולמוות המיותר של חפים מפשע במגזר הערבי המדמם, כולם זועקים לשינוי ולעזרה ואם נקל בעונשם של אנשים 'נורמטיביים' לכאורה כדוגמת הנאשמת, אשר גורמים במעשיהם לרציחות האלה לקרות, בתואנה של מצוקה כלכלית, כאילו נקריב ציבור שלם שזועק לחדול". בית המשפט גזר על שניים משותפיה מאסר של שמונה שנים וקנס בגובה 80 אלף שקלים, בנוסף גזר על שותף שלישי שהורשע בסיוע לנשיאת נשק ב 4 שנות מאסר וקנס בגובה 40,000 שקלים.