"זכותו לקוות שכך יהיה": השופטת שחררה ערבי שהסית לירי טילים - וננזפה

שופטת בית משפט השלום בירושלים שרון לארי בבלי, החליטה לשחר עציר תושב מזרח העיר שעודד ירי רקטות במהלך מבצע "מגן וחץ". נציב תלונות הציבור נזף בה: "חובת הריסון שופט היא אחת החובות הבסיסיות. יש להצר על כך שחובה זו טרם הופנמה כנדרש על ידי השופטת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 19:52 כד בסיון התשפג

"זכותו לקוות שכך יהיה": השופטת שחררה ערבי שהסית לירי טילים - וננזפה
נציב תלונות הציבור לענייני שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שופטת השלום שרון לארי-בבלי ננזפה על ידי נציב תלונות הציבור על השופטים לאחר שהחליטה לשחרר עצור ממזרח ירושלים, שהסית לירי רקטה לכיוון העיר בזמן מבצע "מגן וחץ". נציב תלונות תלונות הציבור, השופט בדימוס אורי שוהם, כתב כי מצא את התלונה נגדה מוצדקת: "ציון זכותו של אדם לקוות שיישלחו טילים מעזה, בעת מערכה צבאית - כמו מתן לגיטימציה. אין זו הפעם הראשונה שבה מועדת השופטת בלשונה", כך חחשפה היום (ג') לירן תמרי ב-ynet. 

בהחלטת  של השופטת לארי-בבלי, נכתב כי, "לא מצאתי בדברים אלה ולו חשד סביר לביצוע עבירה של הסתה או איום או פגיעה". לדבריה: "את עניין הטילים ברפם הג'יהאד האיסלאמי וזכותו של אדם לקוות שכך יהיה (גם אם חבל). בכל מקרה לא מצאתי שקיים חשד סביר ואני מורה על שחרורו של המשיב ללא תנאים".

"מתן לגיטימציה להתבטאות שיש בה משום תמיכה בפעילות עוינת"

הנציב טען כי, " אמירה זו יכולה להתפרש באופן מוטעה, יש לומר, כמתן לגיטימציה להתבטאות שיש בה משום תמיכה בפעילות עוינת מצד האויב כלפי מדינת ישראל ואזרחיה". עוד כתב שוהם: "חובת הריסון והאיפוק העצמית של שופט היא אחת החובות הבסיסיות המייחדות את מלאכת השפיטה. יש להצר על כך שחובה זו טרם הופנמה כנדרש על ידי השופטת. לאור האמור לעיל, התלונה נמצאה מוצדקת".