נתניהו הופיע לראשונה בפני ועדה בכנסת: "שום הסכם לא יחייב את ישראל"

ראש הממשלה נתניהו הופיע הבוקר לראשונה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל שתמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/06/23 12:28 כד בסיון התשפג

נתניהו הופיע לראשונה בפני ועדה בכנסת: "שום הסכם לא יחייב את ישראל"
נתניהו עם אדלשטיין, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו משתתף הבוקר בדיון ועדת החוץ והביטחון בכנסת, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, במסגרתו נותן רה"מ סקירה מדינית ביטחונית לחברי הוועדה. מדובר בהופעה הראשונה של נתניהו בוועדה בכנסת מאז חזר אל לשכת ראש הממשלה.

נתניהו: "זאת ההופעה הראשונה שלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הוועדה: "זאת ההופעה הראשונה שלי בממשלה הנוכחית בוועדת חוץ וביטחון. יחסי החוץ והמצב הביטחוני של ישראל הם תוצאה ישירה של העוצמה של ישראל. המדיניות המתמשכת של הממשלות בראשותי היא לטפח את העוצמה הזאת. את העוצמה הכלכלית על ידי טיפוח מדיניות של שוק חופשי, את העוצמה הטכנולוגית והצבאית ע"י התקציבים והאמצעים שמגיעים כפירות של המדיניות הכלכלית - השילוב של שניהם לפתח עוצמה מדינית עם בריתות אזוריות וגם עם מדינות רבות ואחרות בעולם כולל מעצמות". 

"שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל"

תהלוכת טילים איראניים

תהלוכת טילים איראניים צילום: saeediex / Shutterstock.com

נתניהו הוסיף: "הדבר הזה כמובן מאותגר על ידי עלייה של הכוח החדש באזור, שבמידה מוחלטת החליף את העולם הערבי, כעוין לישראל, שואף להכחדתה - וזו איראן. למעלה מ-90% מהבעיות הביטחוניות שלנו נובעות מאיראן וגרורותיה, והמדיניות שלנו מכוונת לצד הרחבת מעגל השלום, לבלימתה של איראן והגרורות".

"העמדה שלנו ברורה, שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל שתמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמה. ההתנגדות שלנו לחזרה להסכם המקורי, אני חושב שהיא פועלת, אבל יש עדיין ניגודי השקפות ואנחנו לא מסתירים אותם, גם לגבי הסכמים קטנים. אנחנו אומרים את עמדתנו בצורה ברורה גם בחדרים סגורים וגם בחדרים פתוחים.  ביד אחת אנחנו פועלים לבלום את איראן וביד השנייה אנחנו פועלים במרץ להרחיב את מעגל השלום. הדברים הללו מעמידים בפנינו אתגרים גדולים וגם הזדמנויות גדולות".