ההצבעה נדחתה בגלל סעדה - רוטמן עקץ: "הפרקליטות מודה לך"

ברגע האחרון נדחתה ההצבעה על הצעת יו"ר ועדת החוקה לקריאה לממשלת ישראל להקים ועדת חקירה/ בדיקה ממשלתית בראשות שופט בפרשת NSO| רוטמן תקף את סעדה "ההתנהלות הדיונית שלך מונע את קידום ועדת החקירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 13:17 כג בסיון התשפג

ההצבעה נדחתה בגלל סעדה - רוטמן עקץ: "הפרקליטות מודה לך"
רוטמן, יו"ר ועדת חוקה , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשת NSO: היום התכנסה ועדת חוקה לדון בקריאה לממשלת ישראל להקים וועדת חקירה או בדיקה בראשות שופט בדימוס שתחקור את נושא השימוש בתוכנות רוגלה  - פרשת NSO, אך ההצבעה נדחתה לאחר שח"כ סעדה לא נעתר לבקשת חבר ויו"ר הוועדה הכנסת רוטמן להסיר את הצעת התוספת שלו לפיה "הוועדה תחקור את התנהלות היועמ"ש מנדלבליט בכל הנוגע למניעת חקירת מח"ש ואת החלטתו לשבש את החקירה באמצעות מינוי המשנה הכפופה לו, לחקור את כשליו".

נזכיר, על פי נוסח הצעת ההחלטה: הנושאים המרכזיים שלשמם  קראה ועדת החוקה לממשלת ישראל לעשות שימוש בסמכותה ולהקים ויעדה התרכזו סביב שאלת השימוש במידע האסור, בתוך המערך הטכנולוגי של משטרת ישראל ובגופי המודיעין, התביעה והחקירה. והמודעות ליכולותיהם של הכלים הללו בשלבי הרכש ובשלבי קבלת האישורים הפרטניים לשימוש בהם מאת בית המשפט.

אך כאמור לאחר שח"כ משה סעדה (הליכוד) הציע להוסיף את חקירת התנהלות מנדלבליט להצעת ההחלטה, ההצבעה נדחתה. 

משה סעדה, האופוזיציה ביטלו את הקיזוז

משה סעדה, האופוזיציה ביטלו את הקיזוז צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ

רוטמן לסעדה: לצערי ההתנהלות הדיונית שלך מונע את קידום ועדת החקירה. בפרקליטות מודים לך"  

יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן התייחס לתוספת המוצעת של ח"כ סעדה וביקר אותה: "אמרתי שראוי שוועדת החוקה תשאל שאלות ולא תקבע קביעות, וראוי ששאלתו של ח"כ סעדה  תיבדק ע"י ועדת החקירה ולא תעלה להצבעה. הנוסח מאפשר לוועדת החקירה להתייחס גם לכך. הצורה שבה בחר ח"כ סעדה להתנהל דיונית מכשילה ועדת חקירה". 

בתגובה ביקש ח"כ סעדה דחייה של ההצבעה בשם יו"ר הקואליציה. יו"ר ח"כ רוטמן ביקר את החלטתו של סעדה ואמר לו: "לצערי ההתנהלות הדיונית שלך מונע את קידום ועדת החקירה. בפרקליטות מודים לך"