המשטרה נגד ראש העיר הסרוג: "טועה ומטעה, חסר כל אחיזה במציאות"

במשטרת ישראל טוענים כי הם לא קשורים למסמך ההודנה עליו חתם יאיר רביבו עם נציגי משפחת פשע: "המשטרה ממשיכה בפעילותה המבצעית כנגד הפשיעה ברחוב הערבי וזאת בניגוד למסמך מטעם העיריה" | על פי המסמך לאחר ה"הודנה" ינסו הצדדים להגיע ל"סולחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/06/23 12:57 כב בסיון התשפג

המשטרה נגד ראש העיר הסרוג: "טועה ומטעה, חסר כל אחיזה במציאות"
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיר לוד סופגת אירוע פשיעה רבים הכוללים ירי ומטענים שלא אחת מסתיימים ברצח. בשעות הלילה של חמישי האחרון, ירי רב נשמע בעיר והמשטרה עצרה 13 תושבי העיר בחשד למעורבות בירי אותו העריכו כסכסוך בין כנופיות. אחרי אותו אירוע חתמו ראש עיריית לוד יאיר רביבו יחד עם נציגי משפחת הפשע אבו קטיפאן, חבר מועצת העיר אבו שריקי ונוספים על הסכם "הודנה" לשלושה שבועות ובסיומה, בתאריך 02.07.23 תתקיים פגישה למטרת "סולחה". באותו מסמך נכתב כי המשטרה כי אם השקט ישמר המשטרה תמנע ממעצרים והריסות. אלא שהיום (א') המשטרה התנערה מהדברים. 

"המסמך מטעם העיריה עומד בסתירה למדיניות ופעילות האכיפה בשטח"

"המשטרה ממשיכה בפעילותה המבצעית כנגד הפשיעה האלימה ברחוב הערבי בלוד, וזאת בניגוד למסמך מטעם העיריה העומד בסתירה למדיניות ופעילות האכיפה בשטח", נכתב בהודעת ההבהרה של משטרת ישראל.

במטרה פירטו וכתבו כי בנושא פועלת מפקדה מבצעית מיוחדת של משטרת ישראל במרחב שפלה, המונה כוחות גלויים וסמויים של תחנת לוד ולוחמי יס"מ ומג"ב. אותה מפקדה מבצעת "אכיפה חסרת פשרות כנגד הפשיעה האלימה ברחוב הערבי, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית, לרבות חיפושים יזומים, מעצרים ותפיסת אמצעי לחימה וכן אכיפה כלכלית, תעבורתית, יישום צווי הריסה, אכיפת רישוי עסקים ועוד", לשון המשטרה.

הפגנת תושבי לוד מול משרד ראש הממשלה |

הפגנת תושבי לוד מול משרד ראש הממשלה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כל פרסום אחר, המציג לכאורה 'הורדת רגל מהגז' - שגוי, טועה ומטעה וחסר כל אחיזה במציאות"

האכיפה מתבצעת כל העת בהתאם לתכנית מבצעית המתמקדת במשפחות הפשע בעיר, תוך חיפוש מתמיד במתחמי המשפחות, בסיוע רחפנים משטרתיים, כלי הנדסה לחפירות עומק אחר אמל"ח ובהתאם למידע איכותי ממוקד יעדים. במשטר ציינו כי בחודשים האחרונים חשפו השוטרים מאות אמצעי לחימה, בהם: רובים, אקדחים, רימונים, מטעני חבלה ועוד.

לסיום הובהר: "זה המקום להדגיש כי כל פרסום אחר, המציג לכאורה 'הורדת רגל מהגז' וצמצום האכיפה, בפרט בעת הזו, שגוי, טועה ומטעה וחסר כל אחיזה במציאות. נמשיך לאכוף ביתר שאת למען שלום הציבור ובטחונו ובהתאם לאסטרטגיה ההתקפית".