נתניהו הודיע: "מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה"

בשל מקרי הרצח הרבים במגזר הערבי, ראש הממשלה הודיע כי יפעל להכנסת שירות הביטחון הכללי לנושא: "אנחנו נחושים להילחם בתופעה הנפשעת הזאת, ובראש ובראשונה בראש הנחש - בארגוני הפשע" | בן גביר: "השמיכה של המשטרה קצרה מדי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/06/23 11:57 כב בסיון התשפג

נתניהו הודיע: "מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה"
ראש הממשלה נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמידי שבוע נערכת בירושלים ישיבת הממשלה השבועית. הבוקר (א') פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את הישיבה בהתייחסות למקרי הרצח הרבים בחברה הערבית, והודיע כי הממשלה תכניס את השב"כ לפעול נגד ארגוני הפשע. 

"ארגוני פשע שממררים את חייהם של אזרחי ישראל הערבים"

נתניהו פתח ואמר: "חלק ניכר מהפשיעה היא תוצאה של ארגוני פשע שממררים את חייהם של אזרחי ישראל הערבים, משליטים טרור פחד ביישוביהם ומשליטים פרוטקשן שהופך כבר למכת מדינה, כללית, לא רק במגזר הערבי".

"אנחנו נחושים להילחם בתופעה הנפשעת הזאת, ובראש ובראשונה בראש הנחש - בארגוני הפשע. לצורך כך אכנס היום ישיבה מיוחדת של משרדי הממשלה והייעוץ המשפטי, כדי לשלב את השב"כ במאמץ ממוקד נגד משפחות הפשע".

נתניהו ציין כי הממשלות בראשותו הקימו עשר תחנות משטרה בחברה הערבית, "כשקודם לכן כמעט ולא היו תחנות בכלל. בהמשך לאותה מדיניות, הממשלה שלנו הקציבה תקציבי ענק למשטרה כדי להעסיק עוד אלפי שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי. אבל דרוש זמן כדי להקים, לקלוט ולהכשיר את הכוחות הללו - ואין לנו זמן. לכן אני מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה. אני סבור שזהו בדיוק הצעד הדרוש וצריך להתגבר על הבעיות שכרוכות בהפעלת צעד זה. רק כך נוכל להפוך את המגמה במהירות ולתת מענה לאזרחי ישראל הערבים שמייחלים להחזרת החוק והסדר לחייהם".

בן גביר: "אני דורש להכניס את שירות הביטחון הכללי לפעולה באופן מידי"

בפתח ישיבת הממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התייחס גם הוא לאלימות הגואה בחברה הערבית. "תמיד אמרתי שהשמיכה של המשטרה קצרה מדי", טען בן גביר והוסיף "כי חייבים להכניס את השב"כ לפעולה נוכח כל מה שקורה. כדי לתת פתרון מיידי אני דורש להכניס את שירות הביטחון הכללי לפעולה באופן מידי. אין זמן, לא צריך לחכות. אנחנו עובדים על משמר לאומי".