הנער אמר שחברו נרצח - עופר כסיף איחל: "בקרוב אצלך"

בתיעוד מקומם, נראה חבר הכנסת עופר כסיף ממפלגת חד"ש, הולך ברובע היהודי תוך שהוא מתעמת עם נערים. לאחר שאחד מהם אומר שחברו נרצח, עונה חבר הכנסת: "בקרוב אצלך" | צפו:

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 10:20 כ בסיון התשפג

הנער אמר שחברו נרצח - עופר כסיף איחל: "בקרוב אצלך"
עופר כסיף. התבטאות מקוממת, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מקומם: חבר הכנס עופר כסיף ידוע בתגובותיו הקיצוניות, אך הפעם הוא חצה גבול נוסף כשאיחל לנער שסיפר לו על חבר שנרצח: "בקרוב אצלך". האירוע התרחש אמש (ה') בשעה שחבר הכנסת התעמת עם מפגינים שעה שהלך ברחובות העיר העתיקה בירושלים. 

צפו באירוע ובאמירה הקשה:

"בקרוב אצלך": עופר כסיף עונה לנער שסיפר על החבר שנרצח. צילום: יאיר לוי אתר 'בחדרי חרדים'

"אשכרה יהודים נרצחים פה, חבר שלי נרצח פה"

במהלך האירוע, ליוו מספר נערים את חבר הכנסת כשאחד מהם מטיח בו: "אשכרה יהודים נרצחים פה, חבר שלי נרצח פה", בשלב זה התערב חבר הכנסת והשיב לנער: "בקרוב אצלך" מה שגרם למהומה בקרב הנערים שגם צילמו את התקרית המכוערת.

פעיל ההסברה הישראלי יוסף חדאד הגיב בטוויטר לדברים וכתב: "לא יאמן! עופר כסיף (חבר כנסת בישראל להזכירכם) מגיב לנער שאומר לו שחבר שלו נרצח שם: 'בקרוב אצלך'. הוא מקבל משכורת מאיתנו ויורק לנו ולמדינה בפרצוף".

דרישה לוועדת האתיקה של הכנסת: להרחיק את כסיף

ארגון זכויות האדם בצלמו הגישה מכתב חריף ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת חה"כ ינון אזולאי בדרישה לבצע דיון דחוף בעניינו של כסיף, הרחקתו לחצי שנה והטלת קנס כספי גבוה. 

במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב: "זה לא מצחיק. האיש אלים ומקומו מחוץ לפרלמנט. אני קורא לכם לכנס את הוועדה עוד השבוע לדיון דחוף והרחקתו לגמרי מכנסת ישראל למשך הזמן המקסימלי חצי שנה. אם לחבר כנסת בישראל מותר לאחל בפומבי לאדם להירצח בפיגוע טרור אז מה זה אתיקה?".