פרסום ראשון חוק בנט חוזר לכנסת: ראש הממשלה יהיה חייב לגור בירושלים

שנה וחצי חלפה מאז הניסיון של חבר הכנסת דודי אמסלם, וחבר כנסת אחר מהליכוד, אביחי בוארון, מקדם שוב את הצעת החוק שקיבלה את הכינוי "חוק בנט": "ראש הממשלה יעביר את מרכז חייו למעון הרשמי תוך 60 ימים מיום מינויו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 15:20 יח בסיון התשפג

חוק בנט חוזר לכנסת: ראש הממשלה יהיה חייב לגור בירושלים
בית ראש הממשלה בבלפור. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

בדצמבר 2021 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – מקום מושבו של ראש הממשלה) של חבר הכנסת דודי אמסלם. שנה וחצי חלפה וחבר כנסת אחר מהליכוד, אביחי בוארון, מקדם שוב את הצעת החוק שקיבלה את הכינוי "חוק בנט". 

"תוך 60 ימים מיום מינויו"

החוק קובע כי ראש ממשלה יחויב לעבור לגור במעון הרשמי בירושלים תוך 60 יום מרגע כניסתו לתפקיד. ביום ראשון תגיע ההצעה לוועדת השרים לענייני חקיקה. בהצעת החוק נכתב: "ראש הממשלה יעביר את מרכז חייו למעון הרשמי תוך 60 ימים מיום מינויו; היה ולראש הממשלה יש ילדים הרשומים ללימודים במערכת החינוך – יעביר את מרכז חייו לירושלים בתום שנת הלימודים בה מונה".

"מדובר בסכום עתק שממומן מכיסו של משלם המיסים"

בדברי ההסבר נכתב כי "לא יעלה על הדעת שמרכז חייו של ראש הממשלה, שהוא אחד מסמלי השלטון, לא יהיה בירושלים, שכן הדבר אינו עולה בקנה אחד עם רוחם של חוקי היסוד והחלטת הממשלה". עוד נכתב בדברי ההסבר כי ראש הממשלה, בדומה לנשיא המדינה, בית המשפט העליון וכנסת ישראל צריך לקיים את מרכז חייו בירושלים מתוך הבנה שזוהי החלטה מדינית אסטרטגית.

"לא זו אף זו", נכתב, "החלטה של ראש ממשלה לקיים את מרכז חייו בעיר אחרת ולא במעון הרשמי מביאה לבזבוז של 12-15 מיליון שקלים חדשים שכן המדינה נאלצת לשפץ ולהתאים את ביתו לצורכי האבטחה וכן לצרכים אחרים אשר נדרשים. מדובר בסכום עתק שממומן מכיסו של משלם המיסים ואין לכך כל הצדקה".

לא זקוק לשיפוץ, הוא זקוק לבינוי": כך נראה מעון ראש הממשלה בבלפור