בתיעוד מהאוויר: כך נתפסו גנבי התחמושת מבסיס צאלים

הותר לפרסום: תוך 24 שעות שב״כ עצר את החשודים בגניבת התחמושת מבסיס צאלים אמש; כלל התחמושת שנגנבה הוסגרה במסגרת חקירת החשודים בשב"כ | כעת מתפרסם תיעוד המעצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 12:16 יח בסיון התשפג

בתיעוד מהאוויר: כך נתפסו גנבי התחמושת מבסיס צאלים
התחמושת שנתפסה , צילום: תקשורת שב"כ

גניבת התחמושת מבסיס צאלים: בהמשך לפרסום בדבר הפעילות המשותפת של שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל מחוז דרום על מעצרם של שני אזרחי ישראל, תושבי הנגב, בחשד לביצוע פריצה לבסיס צה"ל בצאלים וגניבת תחמושת וגרימת נזק - מצורף תיעוד מרחפן של לוחמי החטיבה הטקטית.

במשטרה מפרסמים תיעוד של תפיסת החשודים, בתיעוד נראים מסתערבי מג"ב מקבלים את המידע המדויק מהשב"כ ומזהים את החשודים. חשוד אחד ניסה להימלט ולאחר מרדף רגלי קצר נעצר בתוך מבנה שנכנס אליו.

תיעוד מהאוויר של ת]פיסת גנבי התחמושת צילום: דוברות משטרת ישראל

כזכור, מוקדם יותר היום (ד') הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף מצ"ח, מחוז דרום במשטרת ישראל, מג"ב וצה"ל נעצרו הלילה שני אזרחים ישראלים, תושבי הנגב, בחשד לביצוע פריצה לבסיס צה"ל בצאלים אמש (6/6) וגניבת עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ומבנה הבונקר. 

התחמושת שנתפסה

התחמושת שנתפסה צילום: תקשורת שב"כ

על בסיס מודיעין מדויק של שב"כ, נעצרו הלילה השניים ונתפסה כלל התחמושת שנגנבה מהבסיס (כ-26 אלף כדורים). חקירת העצורים בשב"כ נמשכת ובכלל זה גם החשדות לקשרים ביטחוניים אפשריים.

גנבו 26,000 כדורים 5.56

כזכרו, אמש (ג') התגלתה פרצה ובעקבותיה נחשפה גניבת ענק של אמצעי לחימה- 26,000 כדורים 5.56, ככל הנראה במהלך הלילה הקודם. בעקבות זאת, עוצר אימונים הוכרז בכל רחבי הבסיס.  מצה"ל נמסר בעקבות האירוע החמור: "התקבל דיווח הבוקר על גניבת תחמושת מבונקר צבאי בבסיס צה"ל בדרום הארץ. נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית".