טיהורים בתחנה? מפקד גלי צה"ל נפגש עם מובילי המחאה: "איש לא פוטר"

מ"מ מפקד גלי צה"ל דני זקן, שוחח עם מובילי המחאה והזמין אותם ל"שיח פתוח על כל אשר על ליבם ולהפגת חששות". על הטענות לטיהורים בתחנה אמר: "רצון ליצור עיתונות נקיה ועצמאית, איש לא פוטר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/06/23 16:04 טז בסיון התשפג

טיהורים בתחנה? מפקד גלי צה"ל נפגש עם מובילי המחאה: "איש לא פוטר"
דני זקן, שיח עם מובילי המחאה, צילום: דוברת גל"צ-גלגלצ

המתיחות סביב גלי צה"ל: בשבועות האחרונים, נמצאת תחנת הרדיו הצבאית בעין הסערה, זאת לאחר ניסוח הקוד האתי החדש בתחנה ועימותים פנימיים בין מפקד התחנה דני זקן והמגישים הוותיקים דוגמת רזי ברקאי. היום (ב') מגיבים בתחנה לטענות שהופנו כלפיהם ובשיחה שערך זקן עם מובילי המחאה הציבורית, הזמין אותם להיפגש: "להפגת חששות". בגלי צה"ל הוסיפו כי שיח שכזה נערך בסוף השבוע גם עם מובילי מחאה באזור ירושלים.

השיחה של מ"מ מפקד גלי צה"ל וראשי המחאה

בגלי צה"ל מדגישים כי "המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ומ"מ מפקד גלי צה"ל קשוב להלך הרוח הציבורי כל העת" ומוסיפים: "גלי צה"ל הייתה ותמשיך להיות גוף תקשורת ציבורי-צבאי, מוביל ומשפיע, הפועל בהתאם לטוהר המידות ומתאפיין בעצמאות עיתונאית מוחלטת, נטולת משוא פנים".

רזי ברקאי |

רזי ברקאי, "איש לא פוטר" | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"הדרישה היחידה היא עמידה בכללי האתיקה הוותיקים"

באשר לטענות לטיהור פוליטי שלכאורה מתקיים בגלי צה"ל, אומרים בתחנה כי "כל שמדובר עליו הוא רצון ליצור עיתונות נקיה ועצמאית, שמטרתה מתן ייצוג שוויוני לכל מאזיני התחנה, מכל חלקי האוכלוסייה באשר הם. כל זאת בשאיפה לשמירה על שיח אובייקטיבי ומאוזן, שמאפשר שיקוף עובדתי של המציאות, ללא תוספות אישיות, על מנת לאפשר למאזין גיבוש עמדה עצמאית, בכל תחום ותחום". 

בתחנה מדגישים: "איש לא פוטר מגלי צה"ל, הדרישה היחידה היא עמידה בכללי האתיקה הוותיקים והבסיסיים ביותר, שנהוגים בכל העולם ומצופים מכל עיתונאי ועיתונאית המכבדים את עבודתם המקצועית והאיכותית".