בחירות לרבנות הראשית

העיתונאי החרדי על דרישת דגל התורה: "גובל בגסות רוח"

עורך מגזין "משפחה" אריה ארליך הגיב להודעת הסיעה החרדית, לפיה תעמיד מועמד חרדי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי: "הרבנות הראשית לא רשומה על שם החרדים בטאבו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 13:12 טז בסיון התשפג

העיתונאי החרדי על דרישת דגל התורה: "גובל בגסות רוח"
סיעת דגל התורה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרב מאיר כהנא נבחר אתמול (א') על ידי ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל, כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מטעם הציונות הדתית. אחרי ההודעה על מועמדותו של הרב כהנא, הוציאה סיעת דגל התורה הודעה בה נכתב בניגוד להסכמים הקואליציוניים, כי יעמידו מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי. העיתונאי החרדי אריה ארליך, התייחס לדברים, והפתיע את עוקביו בטוויטר.

"לדרוש דאבל זה קצת גובל בגסות רוח"

"אגיד משהו שלא ציפיתם לשמוע ממני", פתח עורך מגזין "משפחה", "הרבנות הראשית לא רשומה על שם החרדים בטאבו". יתרה מזו הוסיף ארליך, "הציונות הדתית היא צרכנית של הרבנות הראשית ומאמינה במוסד הזה הרבה יותר מהחרדים שזיקתם לרבנות קלושה. הוגן לחלוטין לצפות שתהיה חלוקה של רב אחד סרוג ורב אחד חרדי. לדרוש דאבל זה קצת גובל בגסות רוח".

"פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן"

בכירים בדגל התורה אמרו היום ל"חדשות כיפה" כי אם הרב מיכה הלוי היה נבחר על ידי הוועדה הם היו תומכים בו, "הועברו מסרים לסמוטריץ' שאם זה יהיה הרב מיכה הלוי לא תהיה לנו בעיה, הדיינים (שלנו) אומרים שהרב כהנא לא ראוי. יש לו סגנון של הרב גורן עם פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן".

על ההסכם בין ש"ס לציונות הדתית לפיו הרב הראשי האשכנזי יהיה ציוני דתי אמרו הבכירים: "אנחנו לא מחויבים להסכם של ש"ס והציונות הדתית. גפני לא יוותר פה. לא דיברו איתו על הדיל הזה ולא דיברו איתו על דחיית הבחירות בחצי שנה".