"האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום"

אחרי השבת הקשה בגבול מצרים, ראש הממשלה נתניהו אמר כי מדובר באירוע חמור, ושיבח את החיילים שחיסלו את המחבל | הרצוג: "אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן. יחד עם העם כולו אני שולח תנחומים כנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/23 21:10 יד בסיון התשפג

"האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום"
חיילים בגבול מצרים אחרי הפיגוע, צילום: Dudu Greenspan/Flash90

אחרי השבת הקשה בגבול מצרים בה נהרגו 3 חיילי צה"ל, במערכת הפוליטית מגיבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום. אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות של סמל ליה בן נון ז"ל, סמ"ר אוהד דהן ז"ל, והלוחם הנוסף ששמו טרם הותר לפרסום, ולאחל החלמה לפצועים. ליבנו עם המשפחות ביגונם העומק".

גלנט שוחח עם עמיתו המצרי

שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה המצרי, רב-אלוף מוחמד אחמד זכי, שוחחו  בעקבות פיגוע הירי הקשה בגבול מצרים בו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל. שר הביטחון גלנט אמר לשר ההגנה המצרי כי מערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה מאוד לשתי המדינות, וכי על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחוניים הטובה בין המדינות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "שבת כה עצובה. נחרדנו מהידיעה על נפילתם של לוחמת ושני לוחמי צה"ל בתקריות הבוקר בגבול מצרים. אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן. יחד עם העם כולו אני שולח תנחומים כנים למשפחותיהם ומשתתף באבלן בשעה קשה זו. ננצור את זכרם ונמשיך להגן על גבולותינו בנחישות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "שבת קשה. שלושה חיילים שיצאו מהבית כדי להגן על מדינת ישראל, נפלו במהלך פעילותם, על ידי מרצח שפל. כואב יחד עם כל אזרחי ישראל את מותם הטראגי ושולח תנחומים לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. עם ישראל אוהב אתכם, מחבק אתכם, בוכה איתכם וכואב את כאבכם".