בחירות לרבנות הראשית

הארגון הדתי-פמיניסטי פנה לסמוטריץ' ולרב אריאל: הכניסו רבנית לוועדה

ארגון קולך בפנייה רשמית לשר בצלאל סמוטריץ' ולרב יעקב אריאל, להכניס רבנית לוועדה הבוחרת של הרב הראשי: "דמות הרב משפיעה על כלל ישראל ואמורה לייצג את כל שכבות העם, שהנשים מהוות בו למעלה ממחצית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 20:31 יא בסיון התשפג

הארגון הדתי-פמיניסטי פנה לסמוטריץ' ולרב אריאל: הכניסו רבנית לוועדה
אילוסטרציה | , צילום: Flash90

ביקורת רבה נשמעה לאחר פרסום הרכב הוועדה שתבחר את מועמד הציונות הדתית לבחירות לרבנות הראשית בחודש אב, שכן הרשימה כוללת שמות של 40 רבנים ללא אף אישה אחת. בארגון "קולך" מחו הערב (ד') נגד ההתעלמות מציבור הנשים. 

"דמות הרב משפיעה על כלל ישראל ואמורה לייצג את כל שכבות העם"

ב"פורום הנשים הדתיות קולך" פנו באופן רשמי לשר בצלאל סמוטריץ' ולרב יעקב אריאל העומד בראש הוועדה, ודרשו מהשניים להכניס רבנית לוועדה הבוחרת של הרב הראשי. הארגון צרף רשימת רבניות בכירות, ביניהן הרבנית מלכה פיוטרקובסקי והרבנית רחלי פרנקל, שיוכלו לשמש חברות וועדה. "משרת הרב הראשי לישראל היא שליחות ציבורית. דמות הרב משפיעה על כלל ישראל ואמורה לייצג את כל שכבות העם, שהנשים מהוות בו למעלה ממחצית". 

"האם נשים אינן חלק מהעם?"

לאחר שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לוועדה, בתנועת "אמונה" מחו על היעדר הייצוג הנשי: "הוועדה כוללת רבנים בלבד ונעדרות משורותיה רבניות ומורות הלכה. במסגרת תפקידו, רב ראשי לישראל נותן מענה באופן מלא הן לגברים והן לנשים. מלבד זאת, החלטותיו משפיעות באופן ישיר על אורח חייהן של נשים ופסיקותיו רלוונטיות עבורן בשדות שונים ומגוונים".

גם בארגון רבני בית הלל תקפו את הוועדה ואמרו על העובדה כי אין בה אישה כי "מפלגת הציונות הדתית הקימה ועדת רבנים לבחירת מועמדה למשרת הרב הראשי, ואין בה אף רבנית. כיצד זה יתכן? האם נשים אינן חלק מהעם? האם נשים אינן זכאיות לשותפות בשירותי הדת? האם נשים לא מושפעות מזהות הרבנים הראשיים?".