עושה רילוקיישן? יוליה נצפתה בחוף בעזה

אחרי שבילתה ביפו, בשרון, ובבת ים כלבת הים "יוליה" קפצה לביקור בעזה. מתאם פעולות ישראל בשטחים התכונן לכך מראש, וכבר לפני שבוע דאג להסביר לעזתים כיצד להתנהל מול יוליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 17:35 יא בסיון התשפג

עושה רילוקיישן? יוליה נצפתה בחוף בעזה
כלבת הים יוליה, צילום: גיא לויאן רשות הטבע והגנים

כלבת הים, "יוליה", צצה לפני מספר ימים בחופי ישראל, הדהימה את החוקרים שחשבו שכלבי הים נכחדו ממחוזותינו וריגשה מדינה שלימה שעוקבת באדיקות אחר הגיחות שלה לחופי הארץ, עשתה את הצעד שכולם חששו שיגיע - הופיעה בחופי עזה. 

איגוד הדייגים בעזה הודיע היום (ד') אחר הצהריים שיוליה אכן עלתה על החוף ברצועה ולאחר זמן מה חזרה למים. בישראל, שהבינו שהדפוס של כלבת הים - שנוהגת לצוץ כל פעם בחוף אחר, כנראה יוביל אותה לעזה, דאגו להכין את השטח. מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, אל-מונסק, פרסם כבר לפני שבוע פוסט בערבית בחשבון הפייסבוק שלו, בו הסביר כיצד יש להגן על כלבת הים, וסיפר איך קיבלה את שמה.

"את השם הזה העניק ליוליה הילד מוחמד, תושב יפו בישראל", כתב אל מונסק. "מוחמד, מלווה בחבריו, הגיע לחוף יפו, ​​שם ראה את כלבת הים", עוד סיפר כי פקח רשות הטבע והגנים שהגיע למקום וראה את קבוצת הילדים מטרידה את בעל החיים - הציע למוחמד עסקה: "לבחור את שמה אם הקבוצה תפסיק להטריד את כלב הים. ולכן שמה נבחר להיות יוליה".