אחרי שלוחם בחטיבת כפיר שבר את השיא - שייטת 13 מחזירה את הכבוד

אריאל צוקרמן מסיירת חרוב שבר את השיא של בוחן לורן לפני כמה חודשים והדיח את שייטת 13 מתוארם המסורתי | צוער א', שגם אחיו החזיק בשיא, שבר אותו שוב בפחות מ-14 דקות ותוצאה היסטורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 17:25 י בסיון התשפג

אחרי שלוחם בחטיבת כפיר שבר את השיא - שייטת 13 מחזירה את הכבוד
צילום: דובר צה"ל

לפני שלושה חודשים אריאל צוקרמן, לוחם סיירת חרוב של חטיבת כפיר, שבר את שיא בוחן לורן כשנעצר על 14:15 דקות בלבד. הוא שבר שיא של לוחם שייטת 13 - שיא שאמש (ב') הוחזר שוב ליחידה היוקרתית שמחזיקה בשיא באופן מסורתי.

לא יקחו להם את השיא

צוער א' משייטת 13 שבר ב-63 שניות את השיא האחרון, והציב רף חדש של 13:52 דקות וציון 10/10 בירי לעבר מטרות לאחר מאמץ. כאמור, לוחמי השייטת מגיעים פעם אחר פעם לתוצאות מרשימות בבוחן המדובר ואפשר לומר שהם התרגלו להחזיק בתואר המנצחים - גם אחרי הדחות קצרות מהפסגה.

טקס ההענקה

טקס ההענקה | צילום: דובר צה"ל

התעודה

התעודה | צילום: דובר צה"ל

הנקודה המיוחדת בסיפור היא זהותו של א', שמחזיר את השיא למשפחה - אחרי שגם אחיו, לוחם השייטת, אחז בו. א' התאמן חודשים לרגע בו יגיע התור שלו לעשות את הבוחן. הוא חלם להמשיך את המורשת ועשה הכול כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. 

"צוער א, נתן מעצמו 200% כדי לעמוד במטרה שהוא הציב לעצמו, והגיע הישג מרשים"

"צוער א' נתן מעצמו 200% כדי לעמוד במטרה שהוא הציב לעצמו, והגיע הישג מרשים", מדגיש סא"ל עקיבא גרוסמן, רע"ן כש"ג וקליעה בבה"ד 1, "הבוחן שם דגש על הערכים שאנחנו מעבירים לצוערי הקורס. נמשיך לאמן את הקצינים הבאים להיות הטובים ביותר".