מאות חובשים ופראמדיקים: נערכים למסע הלוויה של הרב אדלשטיין

בעקבות פטירתו של גדול הדור של הציבור החרדי, כוחות רבים נערכים לאבטח את מסע הלוויה שיערך בבני ברק. במגן דוד אדום מזכירים לציבור להימנע ממוקדי צפיפות ולשים לב לילדים בסביבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 11:09 י בסיון התשפג

מאות חובשים ופראמדיקים: נערכים למסע הלוויה של הרב אדלשטיין
הלווית הרב קנייבסקי זצ"ל בשנה שעברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אבל במגזר החרדי: מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין הלך לעולמו היום (ג') בגיל 100, לאחר החמרה במצבו הרפואי. הוא שימש כראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ונשיא ועד הישיבות. כוחות גדולים נערכים לתגבר את מסע הלוויה שיערך ככל הנראה בשעות הצהריים בבני ברק, ובמגן דוד אדום כבר הודיעו כי המתנדבים, בשיתוף עם איחוד הצלה, יתפרסו בשטח בכוחות מתוגברים על מנת להעניק מענה רפואי מיידי לכל נפגע שיזקק לכך.

גם בזמן הלוויה של הרב אדלשטיין הכוחות מתוגברים 

הכוחות כוללים מאות חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה מרחבי הארץ, אשר יאבטחו רפואית את הצירים ואת מסע הלוויה עם עשרות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א הכוללים ציוד רפואי מתקדם. שירותי הדם של מד"א פועלים בשיתוף הפעולה עם בתי החולים בסביבה, על מנת לוודא שמלאי הדם מספיק במקרה של מקרה חירום. בנוסף, ערוכים במגן דוד אדום להגיש סיוע מיידי ונרחב בעת אירוע רב נפגעים.

במד"א מזכירים לציבור, כי גם בעת ההלוויה, מוקד 101 של מד"א שיתוגבר בחובשים ופראמדיקים ימשיך ויקבל קריאות שגרה וכוחות מד"א בבני ברק והסביבה תוגברו באופנועי חירום וערוכים להגיע לכל קריאה בזמן הקצר ביותר. 

להקפיד על שתייה מרובה ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101

במד"א מבקשים מהציבור הרב שיגיע להשתתף במסע ההלוויה, להימנע מלהידחק למוקדי צפיפות ועומס על מנת שלא להיפצע, יש להימנע מלטפס על גדרות, עמודים וגגות, יש לשים לב לילדים הנמצאים בסביבה, להקפיד על שתייה מרובה ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או ביישומון "מד"א שלי" בכל צורך רפואי שעלול להתעורר. 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של גדול התורה, ראש ישיבת פוניביץ' הרב אדלשטיין זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופראמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים.  רמת הכוננות של מד"א תעלה . אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה".