חשש לשיטפונות: אלו הנחיות המשטרה

בשל מזג האוויר הסוער צפויים בימים הקרובים שיטפונות באזור מדבר יהודה וים המלח | מספר מסלולי טיול נסגרו לציבור המטיילים והמשטרה פרסמה הנחיות מיוחדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/23 21:32 ז בסיון התשפג

חשש לשיטפונות: אלו הנחיות המשטרה
הנחיות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

עקב צפי למזג אוויר סוער החל מהערב ובימים ראשון ושני, קיים חשש לשיטפונות בזק בנחלי מדבר יהודה וים המלח. לאור כך, יסגרו למבקרים כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה וכן כל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע ואוג מיום שבת ועד יום שני - 27-29/5. מסלול נחל פרת ייסגר על פי הצורך ובהתאם לתחזית לקראת יום ראשון.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך בכבישים השונים באזור מדבר יהודה וים המלח, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש התראות להצפות ושיטפונות, לשמור מרחק מתאים ולהאט את מהירות הנסיעה. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ומתנדבי יחידות החילוץ של מחוז ש"י ערוכים למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ולחילוץ אזרחים ומטיילים במידת הצורך".

הנחיות המשטרה

הנחיות המשטרה צילום: דוברות משטרה

המלצות המשטרה לציבור משתמשי הדרך והמטיילים

יש לנקוט במשנה זהירות בעת חציית נחלים זורמים, בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. ציבור המטיילים המגיע לאזור לצפות בשיטפונות, מתבקש לעשות זאת ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים, המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים. משטרת ישראל תעדכן כל העת את הציבור, דרך אמצעי התקשורת, בדבר שינויים בהסדרי התנועה וכל מידע רלוונטי על פי הצורך.