כך ירושלים מנציחה את "הפנתרים השחורים"

נחנכה סמטת ''הפנתרים השחורים'' בשכונת מוסררה בירושלים. הטקס התקיים במעמד נציגי תנועת הפנתרים השחורים, חברי מועצה, יו"ר המנהל הקהילתי ונכבדים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 14:51 ג בסיון התשפג

כך ירושלים מנציחה את "הפנתרים השחורים"
סמטת ''הפנתרים השחורים'', צילום: ארנון בוסנאי

הפנתרים השחורים חוזרים למוסררה: ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, חנך את סמטת ''הפנתרים השחורים'', רחוב חדש בשכונת מוסררה בירושלים. הטקס התקיים במעמד נציגי תנועת הפנתרים השחורים, חברי מועצה, יו"ר המינהל הקהילתי ונכבדים נוספים.

"הפנתרים השחורים" הייתה תנועה חברתית עממית, אשר נוסדה בעיר בתחילת שנות ה-70. התנועה פעלה להעלאת המודעות לנושאים חברתיים בישראל, בדגש על סוגיית העוני ואי השוויון אשר הונהג בראשית שנות המדינה כלפי בני עדות המזרח. הפנתרים קיימו הפגנות בעיר, אשר זכו להדים רבים ברחבי הארץ ולשינוי המדיניות הממשלתית, שבעקבותיה יושמו צעדים חברתיים שמלווים את החברה הישראלית עד לימים אלו - דמי אבטלה, קצבאות ילדים ועוד.

סמטת

סמטת ''הפנתרים השחורים'', צילום: ארנון בוסאני

"הם העלו לסדר היום הציבורי סוגיות חברתיות בוערות וגרמו לשינוי"

שכונת מוסררה, ביתם של הפנתרים השחורים, מאופיינת במרחב ציבורי עשיר בסמלים ואזכורים לפעילותה של השכונה. בין היתר, בשכונה שתי סמטאות הקרואות באופן לא רשמי על שמם של הפנתרים. היום זכו הפנתרים להוקרה ולהנצחה רשמית בשכונה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "'הפנתרים השחורים' הם חלק בלתי נפרד ממורשתה של עיר הבירה ירושלים. בפועלם, הם העלו לסדר היום הציבורי סוגיות חברתיות בוערות וגרמו לשינוי של ממש בחברה הישראלית. עשרות שנים לאחר מכן, מוקירה העיר ירושלים את פועלם ומנציחה את מעשיהם לדורות הבאים".

סמטת

סמטת ''הפנתרים השחורים'', צילום: ארנון בוסאני