עדיין לא הושגה שליטה על השריפה בצפון ים המלח

מעל עשרים צוותי כיבוי עדיין פועלים, בניסיון להשיג שליטה על השריפה למושב קליה שבצפון ים המלח. טפסר שיקו בר דב מפקד המחוז: "קיים חשש להצתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 10:17 ג בסיון התשפג

עדיין לא הושגה שליטה על השריפה בצפון ים המלח
השריפה שפרצה אמש, צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

השריפה בפתח תקווה כובתה לגמרי, אך התנועה לא חזרה לגמרי לסדרה כשתחנות פתח תקווה עדיין סגורות. במקביל צוותי הכיבוי, עדיין מנסים להשתלט על השריפה שפרצה אמש (ב') סמוך לקליה וחופי ים המלח, כביש 90 פתוח לשני הכיוונים.

קיים חשש להצתה

טפסר שיקו בר דב מפקד המחוז קבע כי ישנו חשד  להצתה והבטיח,  "נמשיך לפעול בשטח בכוחות מתוגברים וזאת בסיוע כלים הנדסיים ואספקת מים של צה"ל, הרשות המקומית ושוטרי משטרת ישראל". עוד מזהיר בר דב מפני מזג אוויר שעלול לגרום לשריפות, ומזהיר כין אין להדליק אש בשטחים פתוחים וכן  אין לקיים עבודות אחזקה הכוללות אש או להבה גלויה כגון ריתוך, חיתוך ברזל או כל עבודת תחזוקה היוצרת גיצים.

שריפה, ארכיון

שריפה, ארכיון צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

נצ"מ יוסי גולן: "המטרה שלנו היא להבטיח את שלום הציבור"

כזכור אתמול פרצה שריפה בשני מקומות ברחבי הארץ, כשבבוקר פרצה שריפה בחורש בסמוך לצומת סגולה בפתח תקווה, שהתפשטה בחסות הרוחות החזקות. לאחר מספר שעות של עבודה, נמסר לתושבי פתח תקווה כי "הסתיים אירוע השריפה בחורש הסמוך לצומת סגולה וכבאות והצלה עושים פעולות אחרונות במקום". כמה שעות לאחר מכן פרצה שריפה גדולה המטעים סמוך לקיבוץ קליה שבצפון ים המלח. מעל עשרים צוותי כיבוי עדיין פועלים בניסיון להשיג שליטה על האש המתפשטת.

מפקד מפקד מרחב יהודה במשטרה, נצ"מ יוסי גולן משבח את שיתוף בין הגורמים השונים ואומר: "שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הינו המתכון להצלחה מירבית. המטרה שלנו היא להבטיח את שלום הציבור תוך שמירה על מרקם חיים שגרתי ככל הניתן."